חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סקר הלמ”ס: מצב החברות השתפר בחודש מאי, הבינוי במשבר

לפי הסקר של הלמ"ס היקפי הייצור והמכירות של התעשייה נמצאים בשיא שלילי – נמוך יותר מדצמבר האחרון • ענף הבינוי השתפר, אך עדיין סובל ממצוקת כוח אדם ומירידה בהיקף העבודות החדשות

תל אביב | צילום: שאטרסטוק

מצב החברות בחודש מאי טוב יותר ממצבן בחודש אפריל. זאת לאחר שבחודש אפריל החברות דיווחו על הרעה בהיקף המכירות בענפי התעשייה והשירותים. ציפיות החברות לחודש יוני – חיוביות. נתונים אלה עולים מסקר מגמות בעסקים, שעורכת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ”ס), במהלכו מנהלי החברות נשאלו על מצב החברות שלהם במאי, בהשוואה לאפריל, וכן על תחזיותיהם העסקיות מחודש מאי.

המאזן הכולל של החברות, המורכב על ידי למ”ס, מבוסס על תשובות לשאלות על ביצועי החברה בעבר (חודש אפריל לעומת מרץ) ומלמד על ירידה בהשוואה לחודש קודם ואף מעבר של המאזן לתחום השלילי. יצוין, כי בחודש דצמבר האחרון, מצב החברות היה שלילי, כשהענף שנפגע ביותר הוא הבינוי הוביל את הפגיעה בכל תתי הענפים – הן בעובדים והן בעבודות. כך למשל, בשאלה על מצב החברה הכללי בחודש דצמבר

המאזן היה שלילי ועמד על 12.7%- היקף הפעילות השוטפת והיקף העבודות החדשות הגיעו למאזן שלילי של 19%–20%-; אולם הוא השתפר בהדרגה בהערכה הכללית של הענף, שעמדה על 5%. בעבודות השוטפות ובעבודות החדשות הענף עדין נמצא במאזן שלילי של 13%-14%.

הערכת היקף הייצור (התפוקה) של התעשייה והיקף המכירות רושמים החודש שיא שלילי של החודשים האחרונים: היקף הייצור שעמד על מינוס 1.3% בדצמבר עומד כעת על מינוס 4.9% ואילו היקף המכירות שעמד על 0.9% עבר למאזן שלילי של 6.9%.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה