חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סקר המגמות בשוק: שיפור בכלל הענפים, למעט בינוי ותיירות

מהסקר החודשי של הלמ"ס עולה כי במרבית ענפי המשק יש ירידה במספר המנהלים המגדירים את המלחמה כ"מגבלה חמורה". התעשייה לעומת זאת עדין חווה את המלחמה באופן קשה. בהייטק מרגישים את הקושי בחדירה לשווקים חדשים

מגמת שיפור בעסקים | צילום: שאטרסטוק

מסקר מגמות בעסקים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ”ס), בו נשאלים המנהלים על מצב החברה בהווה והציפיות לחודש הבא, עולה כי בחודש יוני מאזני הנטו על מצבן הכלכלי של החברות היו חיוביים בכלל הענפים. מאזני הנטו על העבר (חודש מאי בהשוואה לאפריל) מצביעים על עלייה בהיקף המכירות בתעשייה ובענפי השירותים ועל ירידה בהיקף המכירות בענפי המסחר הקמעוני ואילו מאזני הציפיות לחודש יולי חיוביים בכלל הענפים, למעט בינוי ומלונאות.יה

בענפי המסחר הקמעוני שיעור העסקים המדווחים על המצב הביטחוני כ”מגבלה חמורה” עלה בחדות בתחילת המלחמה וירד באופן חד ברבעון השני של השנה (חודשים אפריל-יוני). בענפי התעשייה הדיווח על המלחמה כמגבלה התמתן במעט, יחסית, ברבעון השני של השנה, לרמה של 17%. סיבה אפשרית לכך היא העובדה שרבים ממפעלי התעשייה נמצאים בפריפריה – בצפון הארץ ובדרומה. זאת מלבד העובדה שמועסקים רבים בתעשייה הם ערבים תושבי יו”ש.

שיעור העסקים בענפי הטכנולוגיה העילית בתעשייה (הייטק – ייצור) המגדירים את הקושי בחדירה לשווקים חדשים כ”מגבלה חמורה” עלה לאורך הזמן ועומד על כ-22% מהחברות ברבעון השני של השנה. בשנת 2023, עד לפרוץ המלחמה, רק 9%-10% מהעסקים הגדירו את החדירה לשווקים חדשים כ”מגבלה חמורה”, כך שהמלחמה ככל הנראה מהווה מגבלה גם על חדירה של חברות ישראליות לשווקים חדשים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה