חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עובר לקריאה שנייה ושלישית: ועדת הכספים אישרה את התוספת לתקציב 2024

בשל העיכוב בסיוע האמריקני ובשל ההסלמה בצפון במשרד האוצר התקבלה החלטה להגיש הצעת תקציב נוספת לשנת 2024 שתכלול תוספת של 3.35 מיליארד שקל וגזירות נוספות • בתום דיון בוועדת הכספים הערב אושרה הצעת החוק • יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני: "בימים כתיקונם יכול להיות שלא הייתי מצביע על התקציב הזה, אבל למען המפונים והלחימה אישרנו"

יו"ר ועדת הכספים, משה גפני | צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ועדת הכספים אישרה הערב (שלישי) את הצעת התקציב הנוסף לשנת 2024: בתום דיון ארוך ולאחר שנדחו אלפי הסתייגויות. הצעת החוק הכוללת תוספת של 3.35 מיליארד שקל לתקציב המדינה לשנת 2024, אושרה בוועדת הכספים של הכנסת. במשרד האוצר הבהירו כי הצעת תקציב נוספת לשנת 2024 הכרחית על רקע הסבירות הוודאית שלא כל סכום הסיוע האמריקני יגיע השנה והצפי כי רק חלקו יעבור ובשל הרחבת המערכה בצפון.

מוועדת הכספים בראשות יו”ר ח”כ משה גפני, נמסר הערב כי עיקרה של הצעת התקציב היא מימון הוצאות אזרחיות הדרושות במסגרת המלחמה, מימון פינוי התושבים, מתן סיוע לנפגעים והרחבת המעטפת למשרתי מילואים במערך הלוחם ובני משפחותיהם. יו”ר הוועדה ח”כ משה גפני, אמר בעקבות אישור ההצעה לקריאה שנייה ושלישית, “בימים כתיקונם יכול להיות שלא הייתי מצביע על התקציב הזה, אבל בגלל שהדבר למען המפונים והלחימה אישרנו את התקציב הנוסף”.

במשרד האוצר התקבלה אתמול ההחלטה להביא תקציב נוסף בשל העיכוב בסיוע האמריקני ובשל התרחבות המערכה בצפון. יואב הכט, נציג אגף תקציבים, הבהיר אתמול בוועדת הכספים של הכנסת את הסיבות להצעת התקציב הנוספת, “הנחת היסוד של התקציב שהובא בפניכם, ומה שלא נילקח בחשבון בעת הכנתו זה הרחבת המערכה, ככל שתהייה הרחבה של הלחימה, יהיה צורך בתקציב נוסף. בהכנת התקציב דיברנו על הימשכות הלחימה שזה מה שמביא אותנו עם הצעת החוק הנוכחית, סוגיית הסיוע האמריקני שנידון בהרחבה בשבוע שעבר, והסוגיה של הרחבת גזרת הלחימה, כל אחד מאלה מסכן את התקציב”.

היום (שלישי) התייחס יו”ר ההסתדרות ארנון בר דוד להצעת התקציב הנוספת שתכלול גזירות חדשות לציבור, ואמר כי האוצר הוציא מהמגירה את כל התכניות שלו לפגוע בציבור בעובדים. “עוד פעם הוציאו את הפגיעה בפנסיה ובקרנות ההשתלמות, עוד פעם שכר מינימום, עוד פעם הטלת מיסים על האדם העובד, לא יהיה”, הדגיש יו”ר ההסתדרות.

“הפעם אני עומד על כך שאני רוצה לראות קודם את ההיתכנות של התקציב הזה, ואם הממשלה בכלל רוצה ללכת על התקציב הזה. האם הממשלה מבינה שאי אפשר להטיל על האדם העובד את הגזרות האלה, ויש קודם לצמצם משרדים ממשלתיים, להוריד תקציבים קואליציוניים ולנהל את הכסף כמו שצריך ולא בהפקרות. אם אני אראה שמנהלים פה את הכסף כמו שצריך ומתנהלים באחריות, אני אהיה שותף. ואם לא כל החקיקה הזאת לא תעבור ואני רוצה לראות מישהו שינסה לחוקק חוקים נגד העובדים בכנסת ישראל, זה לא יעבור”, סיכם בר דוד את דבריו כנגד ההצעה לפתוח שוב את התקציב.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן