יצרנית הרכב היפנית מגיבה לאתגרים בענף הרכב העולמי והודיעה כי בכוונתה לפטר 9,000 עובדים ולהוריד חמישית מכושר הייצור שלה במפעלים, זאת על רקע האתגרים מול סין בשוק הרכבים החשמליים, כך מדווח ה-CNN.
ניסאן, יצרנית הרכב השלישית בגודלה ביפן, הורידה בשבוע שעבר את תחזית הרווח התפעולי לשנה כולה ב-70%, לטענת החברה ארגון מחדש יקצץ את העלויות ב-400 מיליארד ין, 2.6 מיליארד דולר בשנת הכספים עד חודש מרץ.
כמו יצרניות רכב מהעולם, ניסאן נאבקת בסין שבה רכביה חשמליים מסוג BYD ויריבים מקומיים אחרים זוכים בנתח שוק משמעותי עם רכבים חשמליים במחיר סביר במקביל להצטיידות בתוכנה מתקדמת.
הפעילות של ניסאן מאותגרת גם בארה"ב, שם היא מרגישה את המחסור בקו ייצור של מכוניות היברידיות. מנכ"ל החברה Makoto Uchida אמר ביום חמישי כי ניסאן לא צפתה מראש את הפופולריות הפתאומית של מכוניות היברידיות בארה"ב וכי הביקוש לגרסאות מחודשות של דגמי הליבה לא היה חזק כפי שציפו.
כרגע הארגון מחדש של ניסאן הוא השלב האחרון בניסיון ארוך טווח של החברה להחיות את עסקיה, שכן היא מעולם לא התאוששה מהדחתו של היו"ר לשעבר קרלוס גוסן ב-2018 ומירידה בשותפות שלה עם חברת הרכב רנו.
ביום שישי, שר הכלכלה, המסחר והתעשייה של יפן יוג'י מוטו סירב להגיב לכתבים כשנשאל לגבי עמדותיו בעניין תמיכה ממשלתית אפשרית בניסאן.