חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עוד 7,100 יח”ד בשדה דב: שיווק הקרקעות ברובע המרכז והצפון יוצא לדרך

רשות מקרקעי ישראל מפרסמת מכרז חדש לשיווק קרקעות במרכז ובצפון שדה דב • מדובר בשתי תוכניות גדולות שאושרו לאחרונה על ידי ועדת התכנון של עיריית תל אביב • הבנייה בשתי התוכניות החדשות תכלול גם דיור לשכירות ארוכת טווח ודיור לקשישים

שדה דב בתל אביב | צילום: שאטרסטוק

פרויקט שדה דב היוקרתי מתרחב: לאחר אישורי שתי התוכניות בצפון ומרכז רובע שדה דב, הרשות למקרקעי ישראל מתחילה בשיווק הקרקעות במסגרתן ייבנו עוד 7,100 יחידות דיור ב-27 מתחמים למגורים בבנייה רוויה, עוד ייבנה דיור להשכרה ודיור מיוחד בשילוב שטחי מסחר ומבני חינוך וציבור. לאחרונה אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית תל אביב –יפו את התוכניות שכללו גם פאן חברתי עם פרויקטים המיועדים להשכרה ארוכת טווח ודיור לקשישים.

עד כה שווקו הקרקעות רק בחלקו הדרומי של שדה דב, ברובע אשכול. שם כבר שתי חברות נדל”ן שרכשו שם קרקעות החלו בשיווק הדירות עצמן. שלוש חברות הנדל”ן שרכשו קרקעות ברובע אשכול הן קנדה ישראל, אביסרור ודמרי, שרכשה לאחרונה את הקרקע בשדה דב מחברת חנן מור, חברת הנדל”ן שנקלעה לחדלות פירעון בעקבות רכישת הקרקע בשדה דב. כעת, כאמור, עוד שתי תוכניות גדולות במרכז ובצפון יוצאות לדרך, עם המכרז שמפרסמת רמ”י.

מרשות מקרקעי ישראל נמסר כי התכניות קודמו ע”י רמ”י בשיתוף עם עיריית תל אביב וישווקו במתכונת של 10 מכרזים לבניית כ-7,100 יח”ד. “הרובע מתאפיין בחיבור בין המרקם העירוני הקיים והמתוכנן וייצר רצף עירוני”.  יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל אמר בעקבות תוכנית השיווק, “המכרז החדש ל-כ- 7,100 יח”ד ברובע שדה דב, הוא בשורה של ממש בשוק הנדל”ן וצעד חשוב מאוד להורדת מחירי הדיור. שיווק של היקף כה גדול של יחידות הדיור באחד האזורים המבוקשים בישראל יתן סיוע משמעותי להגדלת ההיצע ומענה חשוב לביקושים הגבוהים לדיור בכלל ובגוש דן בפרט. הרשות ממשיכה להסיר חסמים, לקדם תכנון ולייצר מגוון רחב של פתרונות בהקצאת קרקעות בהתאם לכלל צרכי המשק בדיור, מסחר ותעסוקה, אנרגיה, תיירות, טיפוח השטחים הפתוחים”.

תוכנית מרכז הרובע שאושרה על ידי ועדת התכנון משתרעת על שטח של כ- 570 דונם הנמצא צפונית לתחנת החשמל רידינג ומזרחית לקו החוף.  תכנית צפון הרובע משתרעת על שטח של כ- 393 דונם. צביונה של השכונה הצפונית ברובע הפך את מסלול ההמראה ההיסטורי לרצועת פארק החוצה את המתחם לאורכו וומסביבו מתקיימת פעילות קהילתית ושכונתית, רכיבה על אופנים והליכה ברגל בצד שימושים נוספים. הבינוי צפוי לכלול תמהיל דיור מגוון של בנייה מרקמית עד לגובה של 9 קומות סביב חצר משותפת וחזית מסחרית, לצד בנייה לגובה של מגדלים בני20-40 קומות. 25% מכלל הדירות יהיו קטנות. בצפיפות ממוצעת של כ-42 יח”ד לדונם.

 

 

 

 

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן