חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עוקף את החסימה: אילון מאסק מחזיר את הרשת החברתית X לברזיל

הרשת החברתית X של אילון מאסק עוקפת את החסימה שנקבעה על ידי בית המשפט העליון בברזיל • פלטפורמת המדיה החברתית מנתבת תעבורת אינטרנט מחוץ לברזיל באמצעות עדכון רשת תקשורת • "יהיה קשה לחסום את X בפעם השנייה בגלל השינוי הטכני", כך חבר מועצת המנהלים Abrint, האיגוד הברזילאי לספקי תקשורת

אילון מאסק | צילום: שאטרסטוק

פלטפורמת המדיה החברתית X, הפכה נגישה למשתמשים רבים בברזיל אתמול (רביעי), כאשר עדכון לרשת התקשורת שלה עקף את החסימה לפי הוראת בית המשפט העליון במדינה, כך מדווחות סוכנויות הידיעות.

עדכון X השתמש בשירותי ענן המוצעים על ידי צדדים שלישיים, כלומר חברת האבטחה Cloudflare, המאפשרים לחלק מהמשתמשים הברזילאים לקחת מסלול שמוגדר מחוץ למדינה כדי להגיע ל-X, אפילו ללא רשת פרטית וירטואלית, על פי אברינט, האיגוד הברזילאי לאינטרנט ספקי תקשורת.

“אני מאמין שהשינוי היה כנראה מכוון. למה ש-X ישתמש בשירות של צד שלישי שבסופו של דבר יהיה איטי יותר משלו?” אמר חבר מועצת המנהלים של אברינט (Abrint).

הרשת החברתית X על רקע דגל ברזיל | צילום: שאטרסטוק

בחודש שעבר, לאחר מאבק משפטי של מספר חודשים בין הבעלים של X אילון מאסק לבין השופט הברזילאי אלכסנדר דה מוראס, בית המשפט העליון הורה לספקיות הסלולר והאינטרנט של ברזיל לחסום את הפלטפורמה. בתחילה, ספקית שירותי האינטרנט הלוויין של מאסק, סטארלינק, אמרה כי היא תמשיך לאפשר גישה ל-X בניגוד לאיסור, אך היא חזרה בה מהכרזות אלו.

חבר מועצת המנהלים של אברינט הוסיף כי יהיה קשה לחסום את X בפעם השנייה בגלל השינוי הטכני והנוכחות בכל מקום של Cloudflare, כלומר איסור גישה לשירותיה עלול לסכן סוכנויות ממשלתיות וספקי שירותים פיננסיים: “אי אפשר פשוט לחסום את Cloudflare כי תחסום חצי מהאינטרנט.”

כל צו מתוקן של סוכנות הטלקומוניקציה הלאומית של ברזיל אנאטל, האחראית על יישום פסיקת בית המשפט, יצטרך להיות ספציפי יותר, לדברי חבר מועצת המנהלים.

אנאטל זיהתה את הבעיה ופועלת להודיע ​​תחילה לספקי רשתות להעברת תוכן, ואחריהן לחברות טלקום, לחסום שוב את הגישה ל-X בברזיל, כך אמר מקור לגארדיאן הבריטי. 

סטארלינק נכנעה לברזיל ותחסום את הרשת החברתית X

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן