חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עלות ההרס: הנזקים ממתקפת הטילים האיראנית מוערכים ב-150-200 מיליון שקל

מדובר בהערכה ראשונית של רשות המיסים לגבי היקף הנזקים הישירים בעקבות הפגיעות ממתקפת הטילים של איראן • עד כה הוגשו לקרן הפיצויים ברשות המיסים כ-2,500 תביעות נזק ישיר בגין מבנים, רכבים ותכולה בדרגות חומרה שונות • רוב התביעות שהוגשו היו בגין נזקים ישירים למבנים ובהם דירות, מסעדות, חנויות

טילים בליסטיים, על רקע דגל איראן | צילום: שאטרסטוק

הנזק הכספי של מהמתקפה האיראנית מתברר: היקף הנזקים ממתקפת הטילים הבליסטיים של איראן על ישראל ב-1 באוקטובר מסתכמים עד כה ב-2,500 תביעות נזק ישיר שהוגשו לרשות המיסים. את עיקר הנזקים הישירים ספגו מבנים, כ-2,200 תביעות נזק ישיר הוגשו בגין נזק למבנה ושאר התביעות שהוגשו לקרן הפיצויים היו בגין רכב ומטלטלין. מרשות המיסים נמסר לערוץ הכלכלה כי הערכה ראשונית לגבי עלות הנזקים הכוללת עומדת על 150-200 מיליון שקל.

על פי הפרסומים הנזקים שנגרמו מנפילת הטיל ליד בניין Sea & Sun בתל אביב, מוערכים ב-50 מיליון שקל. בין הפגיעות במבנים היו מסעדות, חנויות יוקרה שניזוקו באופן ישיר ודירות שספגו פגיעות ישירות בשל נפילה קרובה למקום.

עוד בערב התקפת הטילים מרשות המיסים נמסר כי צוותים של קרן הפיצויים ממס רכוש הכוללים גם שמאים ומהנדסים הגיעו לאתרים בהם נגרמו הנזקים. “הצוותים נתנו מענה ראשוני לניזוקים ובכלל זה הסדרת מגורים חלופיים למי שביתו אינו ראוי למגורים”, נמסר. כעת, בעלי הרכוש האזרחי שנפגע ממתינים לפיצוי הכספי מהמדינה.

ללא קשר למתקפה האיראנית, עד כה הוגשו לא מעט תביעות לרשות המיסים על נזקים לרכוש שנגרמו בצפון מאז תחילת המלחמה בעקבות הירי מחיזבאללה. בהערכה כללית, רשות המיסים מסרה כי עלות הפיצוי על הנזק הישיר שנגרם לבעלי הרכוש האזרחי בצפון עומדת על כמיליארד שקל והיא כוללת בין היתר את הנזקים למבנים, רכבים, חקלאות.

כרגע מדובר רק בנתונים של תביעות שכבר הוגשו על ידי אזרחים על נזקים ישירים, הערכה היא כי עם חזרתם של התושבים בצפון לבתיהם יוגשו עוד תביעות נוספות רבות.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן