חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עסקת ענק: שתי ענקיות התעופה האמריקניות בדרך למיזוג

תצא לדרך? אלסקה איירליינס והוויאן איירליינס עדיין יצטרכו אישור ממשרד התחבורה על מנת להשלים את העסקה • תקופת הערעור של משרד המשפטים הסתיימה ביום שלישי ללא תביעה המבקשת לחסום אותה

אלסקה איירליינס | צילום: שאטרסטוק

אלסקה אייר מתקרבת עוד צעד אחד לרכישת הוויאן איירליינס לאחר שמשרד המשפטים האמריקני בחר שלא לערער על העסקה של בשווי  דולר שלטענת החברות תיצור חברה המסוגלת לשרת את הנוסעים בצורה טובה יותר.

אלסקה אייר הודיעה בדצמבר כי תשלם 18 דולר במזומן עבור כל מניה של הוויאן. העסקה כוללת חוב של 900 מיליון דולר המוחזקת על ידי הוויאן איירליינס.

המותגים של שתי חברות התעופה יישמרו לאחר המיזוג, דבר נדיר בתעשייה שבה עשרות שנים של רכישות הותירו רק ארבע חברות גדולות השולטות בשוק האמריקני.

אלסקה והוויאן רוצות להקים חברת תעופה אחת גדולה על מנת שיוכלו להוות תחרות אל מול ארבע הגדולות בארה”ב: אמריקן איירליינס, דלתא איירליינס, סאות’ווסט איירליינס ויונייטד איירליינס.

“פג פרק הזמן של משרד המשפטים האמריקני להשלים את החקירה הרגולטורית שלו לגבי השילוב המוצע של אלסקה איירליינס והוויאן איירליינס במסגרת החוק”, אמרה אלסקה איירליינס בהצהרה. “זוהי אבן דרך משמעותית בתהליך ההצטרפות לחברות התעופה שלנו”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן