חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ערי הדרום חוזרות למפת הביקושים: עלייה של יותר מ-100% בהתעניינות בדירות בנתיבות, אשקלון ואופקים

נתוני מדלן מצביעים על התאוששות משמעותית במצב הביקושים בערים שנפגעו בתחילת המלחמה • גם בשדרות נרשמה עלייה של 80% ברמת הביקושים לדירות בעיר לאחר שבתחילת המלחמה העיר חוותה צניחה של כ-90% במספר עסקאות הנדל"ן

העיר שדרות | צילום: שאטרסטוק

ערי הדרום חוזרות לעניין את רוכשי הדירות: מאז תחילת המלחמה ערי הדרום ספגו פגיעה קשה, רוכשי דירות רבים הקפיאו את התכניות לרכוש דירות בערי הדרום. המלחמה הובילה למצב שבו ערים שלמות נמחקו ממפת הביקושים והעסקאות. כעת ערי הדרום ובהן אשקלון, אופקים, שדרות, נתיבות, באר שבע ודימונה, רושמות עלייה בהתעניינות מצד רוכשי הדירות שחוזרים לחפש מודעות נדל”ן בערים.

בשלב הראשון של המלחמה, נרשמה בשדרות, העיר הקרובה ביותר לאזור המלחמה, צניחה של יותר מ-90% במספר עסקאות נדל”ן ברבעון האחרון של שנת 2023 לעומת הרבעון האחרון של 2022. כך גם באשקלון נרשמה צניחה של יותר מ-70% במספר העסקאות הנדל”ן ברבעון האחרון של 2023.

מאז רבעון המלחמה נראה כי נרשמת התאוששות ברוב ערי הדרום ורוכשי דירות רבים חוזרים לערים, גם בנתיבות שבה נרשמה צניחה של כ-60% במספר העסקאות יש התאוששות מחודשת בביקושים. אופקים שספגה הגם היא מכה קשה ב-7 באוקטובר נרשמה ירידה של כ-70% במספר עסקאות נדל”ן ברבעון האחרון של 2023 לעומת הרבעון המקביל ב-2022 וכעת המצב נראה אחרת לגמרי.

העיר אופקים | צילום: יוסי זמיר/פלאש 90

נראה כי דווקא באזור הדרום ההתאוששות גבוהה יותר בהשוואה לצפון, שם שוק הנדל”ן נכנס לקיפאון כאשר הערים על הגבול הפכו לערי רפאים. ההתאוששות בולטת דווקא בערים כמו אופקים שבה בוצעו לא מעט עסקאות לאחרונה גם במסגרת תכניות הדיור הממשלתיות וגם במסגרת מכירה בשוק החופשי.

נתוני מדלן שהגיעו לערוץ הכלכלה ממחישים את העלייה בביקושים בערי הדרום לאחרונה, נראה כי מאז תחילת המלחמה ערי הדרום נהנים מעלייה משמעותית מאוד בהתעניינות, המדד לבדיקה מתרכז במספר הצפיות במודעות הנדל”ן בעיר, עלייה בצפיות אומנם לא מלמדת בהכרח על ביצוע עסקאות אך היא מהווה אינדיקציה ברורה להתעניינות ולביקושים סביב העיר.

על פי הנתונים, אשקלון רשמה עלייה של 159% במספר הצפיות במודעות בעיר מאז תחילת המלחמה. כך גם בנתיבות, על פי הבדיקה, נרשמה מאז תחילת המלחמה עלייה של 180% במספר הצפיות במודעות. באופקים, שסבלה ממתקפת ה-7 באוקטובר, הביקוש לדירות בעיר מתבטא בעלייה של 102% בצפיות במודעות בעיר מאז תחילת המלחמה.

בהמשך למגמת העלייה בביקושים בערי הדרום, גם שדרות רושמת עלייה של כ-80% בצפייה במודעות בעיר מאז תחילת המלחמה. בבאר שבע מספר הצפיות במודעות העיר קפץ ב-74% מאז תחילת המלחמה וגם דימונה חווה עלייה בביקושים עם עלייה של 35% במספר הצפיות למודעות נדל”ן בעיר מאז תחילת המלחמה.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן