חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פורץ דרך: הרובוט האנושי המופעל באמצעות OpenAI | צפו

בשיתוף פעולה עם OpenAI, חברת הרובוטיקה Figure פיתחה רובוט שיכול לנהל שיחות מלאות ולתכנן ולבצע את פעולותיו. הם יצרו זאת באמצעות חיבור הרובוט למודל מולטי-מודאלי שאומן על ידי OpenAI, כפי שפורסם באתר הרשמי של החברה

צילום מתוך אתר figure

חברת Figure AI, המפתחת רובוטים דמויי אדם, חשפה היום (חמישי) את Figure 01, רובוט המסוגל לנהל שיחות מלאות עם אנשים. פריצת הדרך המרשימה הזו התאפשרה בשל שילוב מודל הבינה המלאכותית מבית OpenAI, המעניק ל-Figure 01 יכולות שפה מתקדמות חסרות תקדים. בחודש שעבר, החברה המובילה ברובוטיקה אנושית, השיגה מימון של 675 מיליון דולר, כך לפי אתר mspoweruser.

באמצעות חיבור למודל, הרובוט מסוגל לתאר את סביבתו, לפרש מצבים יומיומיים ולבצע פעולות המבוססות על בקשות מאוד מעורפלות ותלויות הקשר. כל הפעולות בסרטון נלמדות, אינן נשלטות מרחוק, ומבוצעות במהירות רגילה. הוא מסוגל לנהל שיחות זורמות ומורכבות, תוך הבנה מעמיקה של ניואנסים ודקויות בשפה.

קורי לינץ’, מהנדס רובוטיקה ובינה מלאכותית ב-Figure, נרגש מההתקדמות: “אפילו רק לפני כמה שנים, הייתי חושב ששיחה מלאה עם רובוט דמוי אדם בזמן שהוא מתכנן ומבצע את ההתנהגויות הנלמדות שלו יהיה משהו. נצטרך לחכות עשרות שנים כדי לראות. ברור שהרבה השתנה”, בתגובה ל-the decoder.

מחקר רובוטיקה דומה כבר הוכח על ידי גוגל עם דגמי ה-RT שלה, המאפשרים לרובוט לנווט בסביבה יומיומית ולתכנן ולבצע פעולות מורכבות המבוססות על קלט ופלט של מודלים של שפה ותמונה. אבל רובוטי ההדגמה של גוגל לא היו כל כך קשקשנים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה