חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פתיחה שלילית בת”א אחרי סגירה אדומה בוול סטריט

שבוע המסחר נפתח בפיגוע רצחני, אך הבורסה כאן הושפעה מהנפילות בניו יורק – המוליכים למחצה שהפילו את הנאסד"ק ביותר מ-2.5% • ת"א 125 איבד יותר מ-1.5%

ירידות חדות בבורסה בניו יורק | צילום: שאטרסטוק

שבוע המסחר נפתח היום (ראשון) בבשורות קשות של פיגוע עם 3 הרוגים, אך מבחינת המשקיעים המשתנה המשפיע היה היום הסגירה השלילית של הוול סטריט בסוף השבוע. מדד הנאסד”ק איבד יותר מ-2.5% וה-S&P500 איבד יותר מ-1.7%. העובדה שביום ראשון לא מתקיים מסחר בחו”ל לא אפשרה לשנות המגמה במהלך היום.

בסופו של יום המסחר ת”א 35 איבד 1.7%, ת”א 90 איבד 1.6% ות”א 125 איבד כ-1.5%. מחזור המסחר היה נמוך מהרגיל והסתכם ב-630 מיליוני שקלים.

ביחידת המחקר של הבורסה לני”ע בת”א ציינו, כי הירידות בענף המוליכים למחצה בחו”ל ובחברות הדואליות בארץ גררו ירידה של מניות הענף – קמטק ירדה כ-6.2%, נובה ירדה כ-3.8% וטאואר ירדה בכ-1%.

גם הדואליות נייס וטבע חזרו עם פער ארביטראז’ שלילי וסגרו בירידה של כ-2.8% וכ-2.6%, בהתאמה. במדד ת”א 35 בלטה היום בעליה של כ-1.3% מנית או פי סי אנרגיה.

עוד בלטו היום מניית הבורסה שעלתה בכ-2.7%, אל על שעלתה בכ-1.4% ובתי זיקוק שעלתה בכ-0.7%. מחזורי מסחר בולטים ביחס למחזור הממוצע נרשמו היום במניות: קרסו מוטורס (0.25%), תורפז (1.6%-), מלם תים (1.9%-), מטריקס (1.6%-) ויוחננוף (1.7%-).

הייטק, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

הבנקים איבדו 1.2%
ירידות שערים נרשמו במדדים הענפיים כאשר מדד ת”א טכנולוגיה ומדד ת”א דואליות ירדו בשיעור של כ-1.9% כל אחד, תחת השפעת המסחר בחו”ל בסוף השבוע. מדד ת”א נפט וגז ירד אף הוא בשיעור של כ-1.9%, בהובלת דלק קבוצה, ישראמקו ורציו שירדו כל אחד בשיעור של כ-2.5% ונאוויטס שירדה בשיעור של כ-2%.

מדד ת”א בנייה ומדד ת”א נדל”ן ירדו היום בשיעור של כ-1.7%, ומדד ת”א בנקים-5 ירד בשיעור של כ-1.2%.

שוק הנדל”ן בישראל | צילום: שחר יערי/פלאש 90

שיכון ובינוי אנרגיה דיווחה על שימוע וירדה ב-2.5%
רשות החשמל פרסמה את מסמכי השימוע שבכוונתה לערוך ליצרני החשמל הפרטיים, בשל התעריפים הגבוהים מדי שהן גובות לטענתה. שיכון ובינוי דיווחה על כך ומנייתה איבדה היום 2.5%.

אולמד סלושנס דיווחה על חתימה על מסמך הבנות עם חברה יפנית להשקעת כ-2.05 מיליון דולר בתרוליף (חברה בת בבעלות מלאה) כנגד הקצאת מניותיה.

ברנד רשמה היום עלייה של 1.2% ודיווחה על הסכם בלעדיות למכירת מיזם תחנת כוח בהספק 38.08 מגה ואט בבריטניה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן