חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צעד נוסף לקראת בית חולים חדש בבאר שבע – שיבא, מאוחדת ולאומית יקימו ויפעילו

מנכ"לי משרדי הבריאות והאוצר קבעו בחמישי כי ההקמה והתפעול של בית החולים החדש בבאר שבע יהיה במודל משולב של הקופות מאוחדת, לאומית ובית החולים שיבא • ההחלטה להקים בית חולים נוסף בדרום התקבלה בממשלה כבר ב-2014 • ביה"ח החדש אמור להיפתח עד לשנת 2028 ולכלול כ-600 מיטות

בית חולים ברזילי, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

לאחר יותר מעשור: נסללה הדרך להקמת בית חולים חדש בבאר שבע שייתן מענה לאוכלוסיית העיר והסביבה שממשיכה לגדול, בית החולים החדש אמור להיפתח עד לשנת 2028 ולכלול בסופו של דבר כ-600 מיטות.

אתמול (חמישי) פרסמו מנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומנכ״ל משרד האוצר, שלומי הייזלר, את חוות דעתם המפורטת הממליצה לקבוע כי התכנון ההקמה והתפעול של בית החולים החדש בבאר שבע יהיה במודל משותף לקופות החולים מאוחדת ולאומית, כאשר הבעלות בבית החולים תהיה של קופות החולים, וההפעלה באמצעות בית החולים שיבא. ההצעה מגיעה לאחר יותר מעשור בה נקבעה החלטת ממשלה ב-2014 על הקמת בית חולים חדש בבאר שבע, עכשיו רק נשאר שתגיע לאישור הממשלה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אמר על ההחלטה: ״מדובר בהחלטה חשובה ומשמעותית לבאר שבע ולאזור הדרום והנגב כולו, שתשפר באופן מהותי את הרפואה בקהילה, ותקדם מתן שירותי בריאות מעולים לתושבי הדרום. צעד זה הוא חלק ממספר צעדים שנועדו להגביר את ההשקעה בתשתיות בפריפריה, ואין ספק כי הוא יוביל להגדלת האוכלוסייה באזורים אלו”.

שר הבריאות אוריאל בוסו: “זהו מהלך חשוב לנגב, שיוביל להגדלה של המענה הרפואי בכל התחומים וישפיע באופן ישיר על כלל אזרחי ישראל. בניית בית חולים חדש בנגב הוא מהלך צודק שישפר את חייהם ובריאותם של התושבים, ויהיה מקור תעסוקה ומחקר משמעותי. המתווה שנקבע יעניק לנו את הכלים להוציא אל הפועל את המהלך באופן היעיל והנכון ביותר. אפעל להעלות את הנושא לאישור הממשלה בהקדם האפשרי על מנת להתחיל במלאכת ההקמה בזמן הקרוב”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה