חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צפי: המיסים מנפט וגז יעלו בין 55 ל-72 מיליארד דולר בשנים הקרובות

רשות המיסים מעדכנת מעלה את התחזית לגביית היטלי נפט וגז בשנים הקרובות בשל צפי לעלייה בתפוקת הגז הטבעי • עד כה נצברו בקרן כ-6 מיליארד שקל

מאגר גז ישראל | צילום: שאטרסטוק

רשות המיסים מפרסמת היום (ב’) תחזית לגביית היטלי נפט וגז ממנה עולה כי סך כל המיסים שייגבו מהפקת גז ונפט יסתכמו בשנים הקרובות ב-55-72 מיליארד דולר. רשות המיסים מעלה את התחזית בשל העלייה הצפויה בכמות הגז שתופק בשלושת המאגרים בישראל. כמו כן התחזית נשענת על עלייה במחירי הגז הטבעי בשנים הקרובות.

עד כה הסתכמו ההיטלים מהפקת גז טבעי ב-6.85 מיליארד שקל. מתוך סך כל ההיטלים שהצטברו עד כה, 5.9 מיליארד שקל הם היטלים חלוטים, סכום ההיטלים החלוטים לא כולל את הרווחים שנצברו בקרן הביניים לפני שהועברו לקרן לאזרחי ישראל. ההיטלים שאינם חלוטים, גבייתם עדיין אינה סופית ורק בתום שנת המס הם יהפכו חלוטים.

ברשות המיסים מסבירים כי מידי רבעון מועברים כספי ההיטלים הנגבים (החלוטים ושאינם חלוטים) לחשב הכללי במשרד האוצר. “החשכ”ל מנהל בקרן לתקופת ביניים את ההיטלים שאינם חלוטים עד שיהיו חלוטים, ומעביר לקרן לאזרחי ישראל אחת לרבעון את ההיטלים החלוטים בצירוף רווחי ההשקעות (או בניכוי ההפסדים מהן), לאחר שהומרו לסכום במטבע חוץ”, מסבירים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה