חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צרות בצרורות: תקלה חמורה נוספת במטוס של חברת בואינג | תיעוד

טיסה 3965 של חברת סאות'ווסט איירליינס שהמריאה משדה התעופה בדנבר, נאלצה לשוב על עקבותיה לאחר שמכסה המנוע של המטוס התפרק - ופגע בכנף המטוס • התקרית מתווספת לשורת תקריות נוספות שמעלות חשש כבד באשר לבטיחות מטוסיה של החברה

מטוס של חברת התעופה האמריקנית, סאות'ווסט איירליינס | צילום: שאטרסטוק

הצרות רודפות את חברת בואינג, שהכשלים הבטיחותיים של מטוסיה ממשיכים לפגוע קשות במוניטין שלה. מכסה המנוע במטוס בואינג מדגם 737-800 של חברת התעופה סאות’ווסט איירליינס שיצא לדרכו אתמול (ראשון) התנתק במהלך המראה ופגע בכנף המטוס. בעקבות התקלה, המטוס נאלץ לשוב על עקבותיו – ונחת בשלום בשדה התעופה שממנו המריא בדנבר, ארה”ב.

בהודעה לתקשורת לאחר התקרית, התנצלה חברת התעופה על “אי הנוחות בשל עיכוב הטיסה”. דובר החברה הדגיש כי “הבטיחות האולטימטיבית עבור הלקוחות והעובדים שלנו היא בראש סדר העדיפויות שלנו, צוותי התחזוקה בוחנים את המטוס”.

בשל התקלה, מינהל התעופה הפדרלי (FAA) יפתח בחקירה. כאמור, זו לא הפעם הראשונה שתקלות בטיחותיות מתרחשות בדגמים השונים של מטוסי הבואינג. בחודש שעבר, מטוס בואינג 737 שהמריא מיוסטון לפורס מאיירס נאלץ להסתובב, לאחר שאחד המנועים שלו החל לבעור במהלך הטיסה. בטיסה נוספת על מטוס בואינג מדגם 777, אחד מגלגלי המטוס ניתק בעת ההמראה, נפל על רכב – וריסק אותו לחלוטין.

חברת בואינג, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

בעקבות תקריות אלו ותקריות נוספות שהורסות לחלוטין את מוניטין החברה שנחלש גם ככה בשנים האחרונות, המנכ”ל דייב קלהון יפרוש מתפקידו עד סוף 2024. למרות השפל שאליה הגיעה החברה תחת ניהולו, בימים האחרים נודע כי הוא ישלשל לכיסו סכום עתק עבור שנת 2023, עלייה של 45% מרווחיו בשנת 2022.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן