חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צרות של ניו זילנד: למה יותר ויותר תושבים ואזרחים עוזבים את המדינה?

יותר מ-131 אלף ניו זילנדים עזבו את המדינה בשנה האחרונה – מדובר במספר שיא של נוטשים • מגמת העזיבה היא בעיקר על רקע בעיות כלכליות: אבטלה, יוקר מחיה וחוסר הזדמנויות בשוק התעסוקה • רוב הנוטשים עוברים לאוסטרליה, המדינה שבה הם יכולים לעבוד ללא ויזות

אוקלנד, ניו זילנד | צילום: שאטרסטוק

משהו לא טוב עובר על כלכלת ניו זילנד: על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של ניו זילנד, מספר התושבים העוזבים על רקע האבטלה במדינה הגיע למספרי שיא, כך פורסם ב-CNBC. נטישת ניו זילנד מגיעה כאשר הצמיחה הכלכלית במדינה היא אנמית ושיעורי הריבית נותרים גבוהים.

במשך שנה עד יוני 2024 יותר מ-131 אלף תושבים עזבו את ניו-זילנד, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במדינה, זהו המספר הגבוה ביותר של עוזבים שנרשם לתקופה של שנה בלבד. כשליש מהעוזבים נטשו לאוסטרליה השכנה. אומנם אין עדיין הגירה שלילית לניו זילנד כי מספר הזרים המגיעים למדינה עדיין גבוה ועולה על מספר העוזבים, אך להערכת הכלכלנים גם מספרם צפוי לרדת בקרוב ופחות זרים צפויים לגלות עניין במדינה עקב המצב הכלכלי הלא מעודד.

על פי הנתונים, קצת יותר מ-80 אלף מהנוטשים היו אזרחי ניו זילנד, כמעט כפול ממספר האזרחים שנטשו את המדינה לפני מגיפת הקורונה.

“באוסטרליה יש הרבה הזדמנויות. הם תמיד מחפשים אנשים במקצוע שלי. יש לי הרבה חברים שכבר עזבו בגלל הזדמנויות טובות יותר וחיים טובים יותר”, העידה מררי אלן, אזרחית ניו זילנד, המתכננת את המעבר שלה עם משפחתה לאוסטרליה, בריאיון ל-CNBC.

על פי הכלכלנים, הניו זילנדים מתוסכלים מיוקר המחיה, הריביות הגבוהות והיעדר הזדמנויות בשוק התעסוקה ועל רקע זה הם מחפשים את עתידם באוסטרליה ובבריטניה.

כלכלת ניו זילנד נאבקת לאחר שהבנק המרכזי העלה את שיעורי הריבית, לצד זה ברבעון הראשון הכלכלה הראתה צמיחה של 0.2% בלבד, האבטלה בניו זילנד עלתה ל-4.7% ברבעון השני והאינפלציה נותרה גבוהה ועומדת על 3.3%.

מעבר לכך, גם אוסטרליה השכנה מנצלת את המצב ומייצרת מניעים חיוביים למעבר עובדים מניו זילנד אליה, אוסטרליה מציעה  חבילות רילוקיישן עבור עובדים בתחומים של סיעוד, משטרה, הוראה, תחומים בהם יש מחסור בעובדים. ההטבות האלה מושכות את הניו זילנדים שאינם זקוקים לוויזות כדי לעבוד באוסטרליה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן