חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צרכנות מלחמה: קונים יותר מזון ובארץ, אבל נוסעים פחות

נתוני הלמ"ס על פדיון רשתות המזון בחודש מאי וסיכום החודשים האחרונים, מצביעים על המשך גידול של 2% בפדיון הרשתות בחודשים מרץ-מאי, בהמשך לגידול של כ-11% בשלושת החודשים שקדמו להם

קניות, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

רשתות השיווק בישראל ממשיכות לצמוח בעקבות המלחמה והישארותם של יותר ישראלים בארץ: בחודשים מרץ-מאי נרשמה עלייה בפדיון הרשתות בשיעור של 2%, וזאת אחרי עלייה של 10.9% בשלושת החודשים שקדמו להם – דצמבר עד פברואר האחרון, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ”ס) על פדיון רשתות השיווק.

בשלושת החודשים שעד מאי נרשמה עלייה של 0.5% בפידיון רשתות המסון P נתוני מגמה בחישוב שנתי), לאחר עלייה של 2.3% בשלושת החודשים שקדמו להם.

בארבעת החודשים הראשונים של השנה מדובר בגידול של 6.1% בפדיון רשתות המזון ובגידול של 15.6% בפדיון רשתות הטקסטיל וההלבשה; במוצרים בני קיימה (כמו ריהוט ומוצרים אחרים לשימוש ממושך) נרשם גידול של 17.4%. בדלק לעומת זאת נרשמה ירידה בפדיון בשיעור של 4.5%.

נתב”ג | צילום: שאטרסטוק

הנתונים האלו מלמדים, כאמור, על מספר הישראלים הגדול שנמצאים בארץ, בהשוואה לשנים קודמות בה רבים יותר טסים לחו”ל ולמעשה מעבירים את הצריכה לשם ואף קונים מוצרים שהם בעצמם מביאים ארצה.

עוד ניתן ללמוד מהנתונים, הקשורים להתנהגות הישראלים במלחמה, על ההאטה גם בתיירות הפנים – אנחנו נוסעים פחות, כפי שניתן לראות מהנתון של פדיון תחנות הדלק.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה