חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צרפת מקדמת “מס חטאים” על אופנה מהירה

מחוקקים צרפתים אישרו את הצעת חוק שתאפשר למסות ב־10 יורו פריטי אופנה מהירה במטרה להגן על הסביבה וגם לשמר את המותגים המקומיים במדינה

קמעונאיות האופנה הסיניות | צילום: שאטרסטוק

מה היה קורה אם אופנה הייתה חייבת במס כמו סיגריות? צרפת מקדמת הצעת חוק שתטיל עונש בסגנון ‘מס חטא’ על מוצרי אופנה מהירה ואולטרה מהירה עד 10 יורו לפריט עד 2030.

הבית התחתון של הפרלמנט הצרפתי אישר ביום חמישי הצעת חוק המבקשת להטיל קנסות על מוצרי ‘אופנה מהירה’, הנמכרים על ידי חברות כמו שיין הסינית, שמטרתה לסייע לקזז את ההשפעה הסביבתית שלהן. הצעת החוק קוראת להגדיל בהדרגה את הקנסות של עד 10 יורו לכל פריט לבוש בודד עד 2030, כמו גם לאסור על פרסום של מוצרים כאלה. כל המחוקקים אישרו פה אחד את הצעת החוק, שתעבור לסנאט לפני שתהפוך לחוק.

החוק המוצע הוא חלק מהמלחמה בפופולריות של קמעונאיות האופנה הסיניות Shein ו-Temu – שמגדילות הזמנות על סמך ביקוש הודות לרשתות אספקה ​​גמישות במיוחד ששיבשו את המגזר הקמעונאי בעוד ששחקנים מבוססים כמו זארה ו-H&M ממשיכים להסתמך במידה רבה על חיזוי העדפות הקונים.

אלפי טונות של פסולת טקסטיל | צילום: שאטרסטוק

הצעת החוק מגיעה כאשר המשרד לאיכות הסביבה הצרפתי אמר כי יציע איסור של האיחוד האירופי על יצוא בגדים משומשים, במטרה להתמודד עם הבעיה ההולכת ומחריפה של פסולת טקסטיל.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן