קמלה האריס שוברת שיא גיוס כספים עם 1.6 מיליארד דולר

סגנית הנשיא קמלה האריס עוקפת את נשיא ארה”ב לשעבר, דונלד טראמפ, בגיוס הכספים לקמפיין הבחירות לנשיאות, עם סכום שיא של 1.6 מיליארד דולר, לעומת 700 מיליון דולר שטראמפ גייס

קמלה האריס | צילום: שאטרסטוק

האריס הצליחה לגייס כ-928 מיליון דולר עבור הקמפיין הרשמי שלה, לצד 364 מיליון דולר עבור הוועדה הלאומית הדמוקרטית ו-307 מיליון דולר נוספים מוועדה משותפת לגיוס כספים. גיוס זה כולל גם תרומות שהתקבלו בתקופה שבה ג’ו ביידן היה מועמד המפלגה הדמוקרטית. זהו הסכום הגבוה ביותר שנאסף אי פעם על ידי מועמד לנשיאות בארה”ב, כך לפי דיווחים שהוגשו לוועדת הבחירות הפדרלית (FEC).

לעומתה, טראמפ הצליח לגייס 375 מיליון דולר עבור הקמפיין הרשמי שלו, 281 מיליון דולר עבור הוועד הלאומי הרפובליקני, ו-145 מיליון דולר מוועדות גיוס כספים משותפות. עם זאת, נתוני גיוס הכספים של טראמפ נמוכים באופן משמעותי בהשוואה לקמפיין שלו ב-2020, בעיקר בשל ירידה בתרומות קטנות מהציבור הרחב. טראמפ נאלץ להסתמך יותר על תרומות גדולות מקבוצות חיצוניות ותומכים עשירים, כמו אילון מאסק.

בחודש ספטמבר, האריס גברה על טראמפ בגיוס כספים ישיר עם 222 מיליון דולר, בהשוואה ל-63 מיליון דולר בלבד שהשיג טראמפ. כספים אלו אפשרו להאריס להוביל בפרסום ולהוציא את טראמפ בפרסום בטלוויזיה וברדיו. על פי פרויקט Wesleyan Media, האריס שלטה גם בפרסום דיגיטלי ומימנה מבצעי הוצאת בוחרים נרחבים.

היתרון הכספי של האריס עשוי להיות מכריע בשבועיים האחרונים של המרוץ, כאשר נכון ל-1 באוקטובר היו לה 50 מיליון דולר יותר במזומן בהשוואה לטראמפ. עם זאת, טראמפ כבר הוכיח בעבר כי יתרון פיננסי דמוקרטי לא מבטיח בהכרח ניצחון – כפי שהיה ב-2016 מול הילרי קלינטון וב-2020 מול ביידן.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן