חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קקאו או ביטקוין: מה יעלם קודם?

הביטקוין והקקאו שברו שיאים השנה: בשל המשבר, שוק הקקאו כל כך פופולרי שהסחורה אפילו עקפה את רווח ה-150% של הביטקוין בשנה האחרונה • אתמול דווח כי חברת נסטלה שוקלת להעלות את מחירי השוקולד שלה ובמקביל, כבר חצי שנה מאז שהושקו קרנות סל מחקות ביטקוין שמכבב בבורסה בארה"ב ואף השבוע מטבע קריפטו נוסף החל להיסחר

קקאו | צילום: שאטרסטוק

במהלך חודש מרץ הביטקוין עוד שבר שיאים אבל הוא לא היחיד – מחירי הקקאו זינקו השנה והגיעו לשיאים היסטוריים. 

בחודש מרץ השנה הם הגיעו בסביבות 8,000 דולר לטון ובכך הסחורה שהפכה לפופולרית במיוחד בשל הפחד מחוסר, השיגה ביצועים טובים יותר מהביטקוין, וצברה יותר מ-200%, כך לפי ה-businessinsider.  

אבל זה לא נגמר בזה ובהמשך חודש מרץ הם שברו שיא נוסף ולראשונה אי פעם, מחירי הקקאו זינקו ל-10,000 דולר לטון – וסגרו עלייה של 138% תוך פחות משלושה חודשים. עד חודש מרץ 2023 נרשמה עלייה כוללת ב-12 החודשים שקדמו של 186% במחיר וזו האפילה על על העלייה של כ-150% בביטקוין באותה תקופה. 

משלוח של פולי קקאו מחוף השנהב, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

משבר הקקאו
כשלושה רבעים מכמות הקקאו בעולם, לפי בלומברג, מגיע מארבע מדינות במערב אפריקה: חוף השנהב, גאנה, קמרון וניגריה.
תנאי מזג אוויר קשים ומחלות השפיעו על הייצור במערב אפריקה, שמייצרת לא פחות מ-70% מהקקאו בעולם.

חוף השנהב וגאנה, שתי היצרניות הגדולות ביותר, מתמודדות לאחרונה עם גשם כבד, עומס חום, יובש ומחלות שמשפיעים במידה רבה על גידולי החקלאות במדינותיהן. תנאי הדרך הירודים ממילא במדינות אלו הקשו, כך לפי דוח של ארגון הקקאו העולמי (ICCO), על הובלת פולי הקקאו לנמלים.

חקלאי קקאו במערב אפריקה | צילום: שאטרסטוק

מה יעלה בגורל השוקולד? העלייה במחירים מדאיגה, משבר הקקאו הביא מומחים רבים להעריך כי עד שנת 2050 לא יהיה יותר ייצור קקאו בעולם ובעקבות כך, חברות רבות כבר החלו לחשוב על תחליפים או הנדסת חומרים ועוד פתרונות מעבדה שיהוו תחליף לממתק האהוב בעולם – שוקולד.

אתמול (רביעי) פורסם בסוכנות הידיעות רויטרס כי חברת נסטלה עשויה להעלות פעם נוספת את מחירי מוצרי השוקולד שלה כאשר יצרנית המזון הגדולה בעולם תדווח על רווחים במחצית הראשונה היום (חמישי בלילה). 

במהלך שלוש השנים האחרונות, נסטלה וחברות מוצרי צריכה אחרות העלו מחירים בין המותגים שלהן כדי לכסות עלויות תשומה גבוהה על רקע בעיות בשרשרת האספקה ​​לאחר מגפת הקורונה. ברבעונים האחרונים, העלויות של רוב הסחורות החלו לרדת שוב, אך מחיר הקקאו כמעט הכפיל את עצמו השנה על רקע צמצומים בשרשרת האספקה.

שוקולד קיט קאט של חברת נסטלה | צילום: שאטרסטוק

ומה עם הביטקוין?
המטבע הדיגיטלי החזק בעולם ממשיך להתחזק בשנת 2024 לאחר שב-2023 ראינו את המטבע הדיגיטלי מכפיל את ערכו. עם אישור קרנות סל בתחילת 2024, חציית ביטקוין וסוחרים חדשים שהצטרפו לשוק, רבים תוהים מה השלב הבא עבור הקריפטו. 

המטבע הדיגיטלי המשיך להפתיע את הספקנים כשהשנה הוא הגיע למיינסטרים וקרנות סל המחקות את פעילות הביטקוין החלו להיסחר בבורסה. השבוע הצטרף אליו גם המטבע השני בגודלו – האת’ריום (Ethereum). 

מטבעות ביטקוין, קריפטו | צילום: שאטרסטוק

בהתבסס על הניתוח של Techopedia, מחיר הביטקוין עשוי לרדת לשפל של 38,000 דולר או להגיע לשיא של 85,000 דולר עד סוף 2024.

עד סוף 2025, ציפיות האנליסטים שהביטקוין יגיע לשיא חדש בכל הזמנים בסביבות 102,000 דולר, ואז יירד קרוב ל-65,000 דולר עד סוף השנה – מה שיהפוך לתמיכה חיובית במחיר הקריפטו. 

השנה הביטקוין שבר שיא לפני אירוע החציה ואז ירד דרמטית ומאז נמצא בתקופה דיי מדשדשת. אבל בחודש אפריל, הוא שבר שיא ונסחר סביב כ-70 אלף דולר, שווי שמגלם עלייה של כ-155% בשנה האחרונה נכון לאפריל. 

בפעם הראשונה בתולדותיו: הביטקוין מגיע לשיא של 70,000 דולר

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן