חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קראודסטרייק לחברת התעופה דלתא: “אנחנו לא אשמים בביטולי הטיסות שלכם”

לאחר שדלתא איירליינס ספגה אלפי ביטולי טיסות בעקות תקלת המחשוב הגדולה של חודש יולי היא העבירה תביעה לפיצוי לקראודסטרייק העומדת מאחורי התקלה • דלתא טענה הנזקים הסתכמו בחצי מיליארד דולר בחמישה ימים אך קראודסטרייק טוענת כי אינה אחראית לאופן הטיפול של דלתא במשבר

מטוס של חברת התעופה דלתא אירלנייס | צילום: שאטרסטוק

חברת קראודסטרייק, האחראית לתקלת המחשוב העולמית שארעה בתחילת חודש יולי, שידרה לחברת התעופה דלתא איירליינס מסר כי אינה אחראית לאלפי ביטולי הטיסות שנאלצה חברת התעופה האמריקנית לספוג בעקבות התקלה.

תקלת המחשוב בחודש שעבר הגיעה בתזמון גרוע מבחינת חברות התעופה ובתקופות העמוסות ביותר של השנה, החברה ספגה נזקים של כ-500 מיליון דולר כולל פיצוי ללקוחות. כדי להחזיר את הפסדיה הכדים מהתקלה ביקשה חברת התעופה פיצוי מקראודסטרייק במסגרת תביעות משפטיות.

באי כוחם של קרדאודסטרייק שיגרו מכתב לפרקליטי דלתא לפיו מדובר בנרטיב מטעה המאשים את החברה כי אחראית להחלטות של דלתא ולתגובתה לתקלה. לטענת העו”ד, הוצעה לדלתא עזרה באתר החברה אך לא התקבלה מהחברה כל תגובה.

לטענת מנכ”ל דלתא איירליינס, תקלת המחשוב העולמית שנגרמה בשל עדכון של חברת CrowdStrike הותירה אלפי נוסעים תקועים ועלתה לחברת התעופה כ-500 מיליון דולר תוך 5 ימים. לטענתו, התקלה פגעה בדלתא יותר מרוב מתחרותיה והיא נאלצה לבטל יותר מ-5,000 טיסות כתוצאה מהתקלה.

“אין לנו ברירה”, אמר אד באסטיאן, מנכ”ל חברת התעופה דלתא איירליינס לגבי פעולה אפשרית נגד קראודסטרייק בריאיון ל-CNBC. “אנחנו לא רוצים למחוק אותם, אבל כן רוצים לוודא שנקבל פיצוי על מה שהם עוללו לנו.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן