חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קרן המטבע הבינלאומית מזהירה: ההשלכות הכלכליות להסלמת הסכסוך במזה”ת

לפי הקרן, העימות בין ישראל לאיראן שעלול להתרחב בכל רגע, מאיים על מחירי הסחורות בשוק הגלובלי וכתוצאה מכך על "התהליך המוקפד של הפד עם האינפלציה ועל הפחתת הריבית של הבנק המרכזי עם השפעות שליליות על הצמיחה הכלכלית העולמית"

קרן המטבע הבינלאומית, וושינגטון D.C. | צילום: שאטרסטוק

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) הזהירה היום (שלישי) כי הסלמה של הסכסוך במזרח התיכון, שבמרכזו נמצאות ישראל ואיראן, עלולה לעורר את האינפלציה ולדחות את ההפחתה הצפויה בריבית של הפדרל ריזרב, לצד השלכות שליליות על הצמיחה העולמית.

בדוח האחרון שלה אמרה הקרן כי הפעילות הכלכלית העולמית הייתה יציבה באופן מפתיע מאז אוקטובר 2023, כאשר רמות התעסוקה וההכנסות היו טובות מהצפוי, למרות העלאת שיעור הריבית ליותר מ-5%.

קרן המטבע הבינלאומית, וושינגטון D.C. | צילום: שאטרסטוק

עם זאת, העימות בין ישראל לאיראן שעלול להתרחב בכל רגע, מאיים על מחירי הסחורות בשוק הגלובלי וכתוצאה מכך על “התהליך המוקפד של הפד עם האינפלציה ועל הפחתת הריבית של הבנק המרכזי עם השפעות שליליות על הצמיחה הכלכלית העולמית”.

עם זאת, מחיר הנפט שזינק לקראת המתקפה האיראנית בסוף השבוע האחרון, נותר יציב לאחר המתקפה ואפילו ירד במעט, דבר שיכול להצביע על הרגעת הפאניקה ששררה בציבור על השלכות אפשריות של המתקפה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה