חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קרן העושר הנורבגית תצביע נגד חבילת התגמול של אילון מאסק בטסלה

קרן העושר הנורבגית החליטה כי תצביע נגד חבילת התגמול של מאסק בהיקף של 56 מיליארד דולר • "נמשיך לחפש דיאלוג בונה עם טסלה בנושא זה ובנושאים אחרים", כך מסרה הקרן הנורבגית בהודעתה

אילון מאסק | צילום: שאטרסטוק

קרן העושר של נורבגיה הודיעה במהלך השבת כי היא תצביע נגד חבילת התגמול של אילון מאסק בשווי של כ-56 מיליארד דולר, במהלך הפגישה השנתית של טסלה ביום חמישי.

“למרות שאנו מעריכים את הערך המשמעותי שנוצר תחת הנהגתו של מאסק מאז תאריך ההענקה ב-2018, אנו נותרים מודאגים מהגודל הכולל של הפרס, מהמבנה שניתן לטריגרים לביצועים, דילול והעדר הפחתת סיכון של איש מפתח”, כך מסר הבנק בהצהרה באתר האינטרנט שלו, “נמשיך לחפש דיאלוג בונה עם טסלה בנושא זה ובנושאים אחרים”. 

קרן העושר הנורבגית מחזיקה בשווי של 1.7 טריליון דולר והיא בעלת המניות השמינית בגודלה של טסלה, לפי נתוני LSEG. חבילת התגמולים של מאסק, הגדולה ביותר למנכ”ל באמריקה התאגידית, אושרה ב-2018, אך בוטלה על ידי שופט מוקדם יותר השנה, שאמר כי הסכום אינו הוגן כלפי בעלי המניות, קבע כי ההליך אינו תקין ואף כינה אותו “סכום בלתי נתפס”. החבילה להצבעה חוזרת בחמישי הקרוב, באסיפת בעלי המניות של טסלה. 

טסלה | צילום: שאטרסטוק

הקרן משקיעה הכנסות מתעשיית הנפט והגז במדינה כדי להבטיח פנסיה לדורות הבאים בנורבגיה. בגלל גודלה העצום, הקרן לא משקיעה מחדש את כל כספה בנורבגיה, אחרת היא תחמם יתר על המידה את הכלכלה ולכן, היא משקיעה ב-72 מדינות ברחבי העולם.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן