חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ראש עיריית ניו יורק: כמעט 300 בני אדם נעצרו בהפגנות באוניברסיטת קולומביה

כמעט 300 בני אדם נעצרו באוניברסיטת קולומביה במהלך פינוי המפגינים הפרו-פלסטינים, ראש עיריית ניו יורק: "ישנה הקצנה של צעירים, אני לא אתן לזה לקרות" • מוקדם יותר היום, ב-UCLA פרצו מחאות אלימות, משטרת לוס אנג'לס הגיעה למקום

מאות שוטרים עומדים מחוץ לאוניברסיטת קולומביה בניו יורק בשבוע שעבר | צילום: רויטרס

ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, אמר שכמעט 300 מפגינים נעצרו באוניברסיטת קולומביה ובסיטי קולג’ על ידי המשטרה המקומית, כך לפי דיווח של הוול סטריט ג’ורנל. 

אדמס אמר היום בבוקר כי המשטרה עצרה בלילה הקודם 119 מפגינים שהתבצרו באולם המילטון באוניברסיטת קולומביה. מהמשטרה נמסר כי היא עדיין לא קבעה כמה מהאנשים שנעצרו הם סטודנטים לעומת זרים, והאישומים המקדמיים כללו הסגת גבול, נזקים פליליים ופריצה.

עוד הוסיף ראש עיריית ניו יורק כי “ישנה הקצנה של צעירים, אני לא אתן לזה לקרות.” ההפגנות הפכו לאלימות גם בסיטי קולג’ של ניו יורק, שם נעצרו 173 בני אדם, כך מסרה משטרת ניו יורק ביום רביעי. גם באוניברסיטת קליפורניה (UCLA), בלוס אנג’לס, הוזעקה משטרה במהלך הלילה לאחר קטטות בין מפגינים. 

האירועים בקולומביה וב-UCLA מגיעים לאחר שבועות של הסלמה בהפגנות בקמפוסים ברחבי המדינה, ששיבשו את החיים האקדמיים ועוררו מתיחות ואירועי אלימות בין מפגינים פרו-פלסטינים למפגינים פרו-ישראלים.

המחאות הפרו-פלסטיניות בקולומביה, ארכיון | צילום: REUTERS/Caitlin Ochs

עוזר הנציב של משטרת ניו יורק, קרלוס ניבס, אמר שהמשטרה נאלצה לעבור דרך דלתות המחוסרות במכונות אוטומטיות וספות כדי להיכנס לאולם המילטון של קולומביה. לדבריו, המשטרה השתמשה במכשירי הסחת דעת קולניים כדי להכניע את המפגינים בבניין.

כאשר קצינים בקסדות הוציאו אנשים מהקמפוס של קולומביה באמצעות תערובת של פקודות מילוליות ודחיפה פיזית, הסטודנטים צעקו “בושה!” ו”מהפכה!” עליהם. משטרת ניו יורק אישרה שהם ביצעו מספר מעצרים, אך לא מסרה מספרים ספציפיים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה