חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רגע לפני החזרה לבית הלבן? מגדל טראמפ מתוכנן לקום בסעודיה

מדובר בפרויקט נדל"ני גדול ביוזמת ארגון טראמפ המעורר ביקורת לצד הפרויקטים האחרים של הארגון במזרח התיכון בטענה שעלולים להיווצר ניגודי עניינים בעלי סיכון. סעודיה מכוונת את המגדל לשוק היוקרה ולמשקיעים
סעודיה

מגדלים בסעודיה, ארכיון | צילום: shutterstock

מגדל טראמפ יוקרתי מתוכנן לקום בסעודיה: מגדל טראמפ החדש צפוי לקום בעיר ג’דה וזה יהיה הפרוקיט הנדל”ני הראשון של ארגון טראמפ בערב הסעודית, כך מדווחת הרשת CNN.

“נרגשים לחזק את דריסת רגל שלנו במזרח התיכון עם סטנדרט היוקרה של טראמפ”, כך ציין אריק טראמפ, סגן נשיא בכיר של ארגון טראמפ ובנו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. סעודיה מכוונת את הפרויקט לשוק היוקרה במדינה ולמשקיעים בינלאומיים.

היוזמה להקמת מגדל טראמפ נולדה תוך כדי שיתוף פעולה עם דאר גלובל, הזרוע הבינלאומית של החברה  דאר אל ארכאן, חברת נדל”ן סעודית. שיתוף פעולה קודם עם הזרוע הבינלאומית של החברה במזרח התיכון הוביל להקמת מתחם מלונות טראמפ אינטרנשיונל בהיקף של 500 מיליון דולר בעומאן. הפרויקט צפוי להסתיים ב-2028 אם דונלד טראמפ יחזור לבית הלבן כנשיא ארה”ב עלולים להיווצר ניגודי עניינים בשיתופי הפעולה הנדל”ני הגדולים במזרח התיכון.

הביקורת על היוזמות האלה של ארגון טראמפ להקים פרויקטים במזרח התיכון מעוררת כבר ביקורת, בטענה שיש בזה סיכון ברמת הביטחון הלאומי, שחיתות ואי סדרים חוקתיים. כרגע הפרוקיט המתוכנן בסעודיה מעורר ביקורת גדולה יותר בשל האפשרות לניסיון השפעה על דונאלד טראמפ מצד סעודיה בהרבה מאוד מישורים גם במישור הכלכלי.

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ | צילום: שאטרסטוק

ניתוח שנערך על ידי חברת מחקר CREW מצא שטראמפ הרוויח לפחות 9.6 מיליון דולר ממדינות המזרח התיכון בתקופת נשיאותו.

בחודש שעבר, הסנאטור הדמוקרטי רון ווידן, יו”ר ועדת הכספים של הסנאט, פתח בחקירה על המשרד של קושנר, חתנו של דונאלד טראמפ, ועל הקשרים עם ערב הסעודית וממשלות אחרות במזרח התיכון. ווידן הביע דאגה כי ההשקעות במשרדו של קושנר עלולות ליצור “ניגודי אינטרסים משמעותיים וסיכונים פוטנציאליים”.

ארגון טראמפ הוא קונצרן אמריקאי בינלאומי בבעלות פרטית, שמרכזו נמצא במגדל טראמפ במידטאון מנהטן, ניו יורק. הוא כולל מיזמים עסקיים והשקעות של נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ. טראמפ שימש כיו”ר וכנשיא הארגון. כיום, נשיאת החברה היא בתו של טראמפ, איוונקה טראמפ. סגני נשיאת החברה והמנהלים בפועל הם ילדיו, דונלד טראמפ ג’וניור ואריק טראמפ.  בבעלות הארגון נדל”ן למגורים, בתי מלון, אתרי נופש, מגדלי מגורים ומגרשי גולף במדינות שונות, כמו כן בבעלותו כמה מאות אלפי מטרים רבועים (מספר דונמים) של נדל”ן במרכז מנהטן.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה