חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רגע לפני כניסתו של המנכ”ל החדש: בנק הפועלים מדווח על עלייה ברווח הנקי ל-2.2 מיליארד שקל

בנק הפועלים מפרסם היו את התוצאות הכספיות של הרבעון השני עם עלייה ברווח הנקי ועלייה בהכנסות בהשוואה לרבעון הקודם • מחר צפוי להיכנס לתפקידו המנכ"ל החדש ידין ענתבי שיחליף את דב קוטלר • עוד בדוח הכספי: היקף התמיכה בלקוחותיו בשל השלכות המלחמה מסתכם בכ-384 מיליון שקל  

סניף ירושלים בנק הפועלים | צילום: שאטרסטוק

בנק הפועלים מפרסם היום (רביעי) את תוצאות הרבעון השני ומדווח על רווח נקי של כ-2.2 מיליארד שקל לעומת כ-1.9 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, ורווח דומה של 1.9 מיליארד שקל ברבעון הקודם. הבנק מסביר את השינוי ברווח הנקי מול הרבעון הקודם בגידול בהכנסות שעיקרן בגין השפעת סביבת האינפלציה. מול הרבעון המקביל אשתקד, “השינוי נובע בעיקר מגידול בהיקף הפעילות לצד ירידה בהיקף הוצאות להפסדי אשראי ברבעון”, נכתב בדוח הכספי.

סך ההכנסות ברבעון השני הסתכמו ב-5.7 מיליון שקל בהשוואה ל-5.09 מיליון שקל ברבעון הקודם ול-5.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. “העלייה מול הרבעון הקודם נבעה בעיקר על רקע השינויים בשיעור המדד הידוע בין התקופות שתרם להכנסות כ-556 מיליון שקל”, נמסר מהבנק.  עוד בתוצאות הרבעון השני, שיעור התשואה להון על הרווח הנקי עמד על 16.4% בהשוואה ל-14.6% ברבעון הקודם ול-15.8% ברבעון המקביל אשתקד.

בהתייחס לנתוני המחצית הראשונה של השנה, הרווח הנקי עמד על כ-4.2 מיליארד שקל לעומת כ-3.9 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

מהנתונים עולה כי לבנק הפועלים בסיס פיקדונות קמעונאיים רחב, אשר הסתכם בסוף הרבעון השני של השנה לכ-330 מיליארד שקל, עלייה של כ-2.7% מסוף שנת 2023 ושל כ-5.7% ב-12 החודשים האחרונים.  

עוד מדווח הבנק כי בגין הרבעון השני, דירקטוריון הבנק הכריז על חלוקת דיבידנד בשיעור כולל של 40% מהרווח הנקי לרבעון, מזה דיבידנד במזומן בסך של כ-645 מיליון שקל (שהם כ-48 אגורות למניה) והיתרה בהיקף של 250 מיליון שקל. הדיבידנד ישולם ב-9 בספטמבר.

לצד התוצאות הכספיות, בנק הפועלים מדווח כי הוא ממשיך במתן הטבות משמעותיות ללקוחותיו כדי לתמוך בהם בהתמודדות עם השלכות המלחמה, לרבות מהלך הפטור משלושה תשלומי משכנתא לתושבי הצפון. “היקף התמיכה עד כה מסתכם בכ-384 מיליון שקל ובניצול מלא עשוי להסתכם בכ-746 מיליון שקל”, נמסר מהבנק.

מנכ”ל בנק הפועלים החדש, ידין ענתבי | צילום קובי גדעון/פלאש 90

הדוחות הכספיים מתפרסמים רגע לפני כניסתו של מנכ”ל הבנק החדש ידין ענתבי, שצפוי להיכנס לתפקידו מחר ויחליף את המנכ”ל היוצא דב קוטלר אחרי כ-5 שנים בכהונה בתפקיד.

מנכ”ל בנק הפועלים היוצא, דב קוטלר אמר בעקבות התוצאות הכספיות,”התוצאות העסקיות משקפות את המשך מגמת הצמיחה האחראית לצד האיתנות הפיננסית של הבנק ומוכנותו להמשך הובלת המערכת הבנקאית שנים קדימה. תוצאות אלו הושגו באמצעות עבודה מאומצת של עובדי הבנק שנעשתה בנחישות ובהתמדה על רקע אתגרים רבים ובראשם המשך חוסר הוודאות המתלווה להמשך המלחמה. אני גאה לעמוד בראשות ארגון שמוביל בפעילות החברתית שלו, בסיוע לקהילה ובתרומה ליישובי הדרום והצפון”.

 

 

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן