חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רוכב על התהילה: ביל אקמן מתכנן להנפיק את קרן הגידור פרשינג סקוור

המיליארדר ביל אקמן ינצל את החשיפה שקיבל בחודשים האחרונים ולפי הדיווחים מתכנן להנפיק את קרן הגידור פרשינג סקוור במטרה להפוך אותה לציבורית • ב-2023 הקרן השיגה רווחים נטו בשווי 3.5 מיליארד דולר שהביאו את הרווחים הכוללים שלה ל-18.8 מיליארד דולר

המיליארדר ביל אקמן | צילום: רויטרס

ביל אקמן מתכונן להנפקה: המשקיע והמיליארדר היהודי-אמריקאי מתכנן להניף את קרן הגידור פרשינג סקוור (pershing square) אותה הוא ייסד ומנהל, לשווקים הציבוריים כבר בשנה הבאה, במטרה לנצל את הפופולריות שלו במדיה החברתית, כך לפי דיווח ב- Market Watch. 

אקמן מוכר נתח של כ-10% בפרשינג סקוור לפי דווי מוערך של כ-10.5 מיליארד דולר שצפויה להיסגר עוד השבוע, כך דיווח הוול סטריט ג’ורנל ביום שישי. בסוף אפריל היו לקרן כ-16.3 מיליארד דולר של נכסים בניהול,

אקמן, שהקים את פרשינג סקוור ב-2004, זכה לפרסום עולמי בחודשים האחרונים בשל עמדותיו הפוליטיות שראו בו כקול המתנגד למפגינים הפרו-פלסטיניים בקמפוסים באוניברסיטאות היוקרה בארה”ב וכזה שנלחם באנטישמיות. 

בתגובה למכתב גלוי שעליו חתמו בוגרי הרווארד, זמן קצר לאחר מתקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, קרא אקמן לפרסם את שמותיהם של כל החתומים כדי להבטיח שלא יעסיקו אותם בחברות בארה”ב. 

בפוסט ב-X בינואר, פרסם אקמן מאוחר יותר מאמר בן 4,000 מילים המבקר את תנועת DEI שלדבריו “פשטה לא רק בהרווארד, אלא גם במערכת החינוך בכללותה”.

מחאות פרו-פלסטיניות מחוץ לאוניברסיטת קולומביה, נובמבר 2023 | צילום: שאטרסטוק

פרשינג סקוור השיגה רווחים נטו בשווי 3.5 מיליארד דולר ב-2023, שהביאו את הרווחים הכוללים שלה ל-18.8 מיליארד דולר מאז הוקמה לראשונה לפני שני עשורים, מה שהפך אותה לקרן הגידור ה-20 עם הביצועים הטובים ביותר בעולם.

אולם, קרן הגידור של אקמן ספגה בעבר שורה של הפסדים גדולים לפני שהצליחה להשיג תפנית משמעותית שגרמה לה לייצר 12.3 מיליארד דולר בשלוש השנים שהסתיימו ב-2023.

כזכור, בחודש ינואר השנה דיווחה הבורסה בת”א כי ביל אקמן ואשתו נרי אוקסמן קונים כמעט 5% ממניות הבורסה לניירות ערך בתל אביב. ההודעה הגיעה כשבורסת ת”א הודיעה על תמחור של הנפקה משנית של 17,156,677 מניות, או 18.5% משווי השוק שלה, במחיר של 20.60 שקל (5.50 דולר) למניה, מה שמעמיד את הרכישה של אקמן ורעייתו ב-17.3 מיליון דולר, כך לפי העיתון הכלכלי בלומברג.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה