חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רעידת אדמה עוצמתית בטיוואן: 700 פצועים, 7 הרוגים, עשרות מבנים קרסו

רעידת אדמה בעוצמה 7.4 פקדה את טייוואן, 26 בניינים התמוטטו ונעשה מאמץ לחלץ עשרות לכודים, תנועת הרכבות הושבתה, רשת החשמל בבירה טאייפיי נפלה • גלי צונאמי הגיעו ליפן, אזהרה פורסמה גם לפיליפינים

עשרות בניינים קרסו, רעידת האדמה בטיוואן הלילה | צילום: רויטרס

החזקה ביותר מזה 25 שנה במדינה: הרעד המטלטל בעוצמה של 7.4 הרעיד את החוף המזרחי של האי הלילה (רביעי), שבעה בני אדם נהרגו אתמול, ופצעו יותר מ-700, דווח על לפחות 77 לכודים במנהרות ובבניינים שקרסו, כך מסרה סוכנות הכבאות הלאומית של טייוואן (NFA). חומרת הפציעות ומיקומם של אלה שלא ניתן להגיע אליהם עדיין לא ברורים.

כל מקרי המוות היו במחוז חוואלין, ביניהם שלושה מטיילים שנהרגו ממפולות סלעים. רעידת האדמה פגעה בעומק של 15.5 ק”מ והובילה אזהרת צונאמי לדרום יפן והפיליפינים שהוסרה מאוחר יותר.

לפי הסוכנות הטייוואנית העוקבת אחר רעידות אדמה עוצמתה הייתה 7.2, אבל לפי המכון הגאולוגי של ארה”ב היא הייתה חזקה אף יותר, בעוצמה 7.4. מוקד הרעש היה בעומק של 15.5 קילומטרים, סמוך לחוף המזרחי של טייוואן.

מחוז חוואלין בטיוואן | צילום: רויטרס

האי הטיוואני חווה רעידות אדמה באופן עקבי בשל מיקומו על טבעת האש השקטית, העוברת מסביב לקצה האוקיינוס ​​השקט וגורמת לפעילות סייסמית וגעש מסיבית מאינדונזיה ועד צ’ילה.

הרעידה ביום רביעי היא החזקה ביותר שפקדה את טייוואן מאז 1999, על פי מינהל מזג האוויר המרכזי. באותה שנה, רעידת אדמה בעוצמה 7.7 פגעה דרומית לטאיפיי, נהרגו 2,400 בני אדם ופצעו 10,000 אחרים.

מחוז חוואלין שספג את עיקר הנזק, מאופיין בחלקים הרריים ומרוחקים והוא ביתם של כ-300,000 אנשים בחוף המזרחי המאוכלס בדלילות האי. רעידת אדמה בעוצמה 6.2 פגעה סמוך לאזור ב-2018, נהרגו לפחות 17 בני אדם ונפצעו יותר מ-300 אחרים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה