חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רק בספטמבר? נתוני אינפלציה גבוהים מצננים את הציפיות להורדת הריבית בארה”ב

בעקבות דוח מדד המחירים לצרכן, השווקים עברו מתמחור בהורדת ריבית ביוני לספטמבר, והורידו את התחזית השנה משלוש הפחתות לשתיים • השווקים אף מודאגים שלא יהיו כלל קיצוצים השנה

ג'רום פאוול, יושב ראש הפדרל ריזרב | צילום: שאטרסטוק

כבר בינואר, למשקיעים היו תקוות גדולות שהבנק המרכזי בארה”ב (הפדרל ריזרב) עומד לצאת במסע הפחתת ריבית שיבטל את המדיניות האגרסיבית ביותר מזה עשרות שנים. שלושה חודשים של נתוני אינפלציה החזירו את הציפיות לקרקע והתחזיות כבר לא צופות כי זה יקרה ביוני. 

דו”ח מדד המחירים לצרכן לחודש מרץ שפורסם אתמול (רביעי) עזר לאמת את החששות ונתן אמון בזהירות מצד קובעי המדיניות של הפד ולבסוף הרס את תקוות השוק שהבנק המרכזי יאשר לא פחות מ-7 הורדות ריבית השנה.

הן כל הפריטים והן קריאות המזון והאנרגיה לשעבר היו גבוהות מהקונצנזוס בשוק הן על בסיס חודשי והן על בסיס שנתי, מה שהציב את קצב האינפלציה הרבה מעל היעד של הפד. מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.4% בהשוואה לחודש וב-3.5% מלפני שנה, לפני היעד של הבנק המרכזי של 2%.

הבורסה של ניו יורק, ארה”ב | צילום: שאטרסטוק

יש גם סיכון נוסף בכך ש”השפעות הבסיס”, או השוואה לתקופות קודמות, יגרמו לאינפלציה להיראות גרועה עוד יותר, שכן מחירי האנרגיה בפרט עולים לאחר ירידה בערך באותה תקופה בשנה שעברה. כל זה משאיר את הפד בעמדתו והשווקים מודאגים מהאפשרות שלא יהיו קיצוצים השנה.

קבוצת CME, שמחשבת הסתברויות להורדת הריבית על ידי תמחור בשוק העתידי, זז באופן דרמטי בעקבות פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש מרץ. אנליסטים רואים כעת סיכוי קלוש להפחתה בריבית בחודש יוני, מה שציפו בהערכה הקודמת. הם הסיטו את התחזית להפחתה ראשונה לחודש ספטמבר, וכעת חוזים כי יהיו שני קיצוצים בלבד עד סוף השנה. הם אף תמחרו סבירות של 2% ללא קיצוצים ב-2024.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן