חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רק 1% מהאוכלוסייה: הכנסות המאיון העליון עמדו על כ-100 מיליארד שקל בשנה

רשות המיסים פרסמה ניתוח הכנסות המאיון העליון בין השנים 2013-2021: ריכזו 13.2% מסך כל הכנסות משקי הבית במדינה ושילמו 9% מהמס שנגבה מכלל ההכנסות

עשירים, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

המאיון העליון בישראל, הכולל את האחוז האחד באוכלוסייה שיש לו את ההכנסות הגבוהות ביותר, ריכז 13.2% מסך כל ההכנסות משקי הבית בישראל, כך עולה מניתוח רשות המיסים – הכנסות המאיון העליון בשנים 2013-2021. היקף ההכנסות של המאיון העליון בתקופה שנבדקה עמד על כ-100 מיליארד שקל בשנה.

כדי להיכלל במאיון העליון נדרשה הכנסה מינימלית ממוצעת של 1.4 מיליון שקל לשנה בתקופה שנבדקה, ההכנסה הממוצעת למשק בית במאיון העליון עמדה כל כ-4 מיליון שקל בשנה. בניגוד למשקי בית שאינם מהמאיון העליון, ההכנסות של האחוז האחד נובעות לא רק מהכנסות מעבודה אלא גם מהכנסות הוניות (דיבידנד, ריבית, שכר דירה) וכמו כן גם מהכנסות מרווחי הון ממכירת נכסים.

“יש חשיבות רבה לפירוט ההכנסות המאיון העליון על מנת לאמוד כראוי את אי השוויון במשק ולצורך גיבוש מדיניות המס”, כך נמסר בדיווח רשות המיסים. מהנתונים עולה כי המאיון העליון משלם 9% מהמס הנגבה מסך כל הכנסות משקי הבית בארץ. מהניתוח עולה עוד  כי ישראל מאופיינת בשיעור גבוה יחסית של הכנסות המאיון העליון לפני ואחרי מס. לאחר מס שיעור ההכנסות המאיון עומד על 13.2% ולפני המס כ-15%.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן