חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רשות המיסים עיקלה חשבון של רשת החינוך העצמאי החרדי – חשש שלא ישולמו משכורות

מדובר בחוב מקורי של 35 מיליוני שקלים, מתוך גירעונות גדולים פי 10 • לדעת העמותה זהו חוב שהחשב הכללי באוצר אמור לשלם • ברשת מועסקים כ-15,000 עובדים והיא לא יכולה לשלם כעת לעובדים ולספקים

ילדות חרדיות | צילום: חיים גולדברג/פלאש 90

העיתונות החרדית מדווחת על כך שחשבון עמותת החינוך החרדי העצמאי עוקל על ידי רשות המיסים, בשל חוב של 35 מיליון שקלים משנים קודמות. מרשות המיסים נמסר ל”ערוץ הכלכלה”, כי “בשל חובת הסודיות בחוקי המס לא נוכל להתייחס לנושא”.

עיקול חשבון הבנק עלול להביא לעיכוב תשלומים לספקים, להפרשות סוציאליות ולמורים ומנהלים, ברשת הענקים בה רשומים 120 אלף תלמידים ומועסקים בה 15,000 עובדים.

לפי ההסכמים, הרשת נתמכת על ידי הממשלה, כך שהחובות המדוברים ישולמו בסופו של דבר מקופת המדינה. הרשת נמצאת בגירעונות של 350 מיליוני שקלים, כך שמדובר בכ-10% מהחוב שלה.

בידיעות העיתונות החרדית, המצטטות את מנכ”ל רשת החינוך העצמאי, אליעזר סורוצקין, נאמר כי ההנהלה כלל לא הייתה מודעת למהלך, כי מבחינתה מדובר בחלק מהחוב שהממשלה צריכה לממן. לכן מוזר בעיניהם שזרוע אחת של הממשלה מעקלת חשבון של רשת חינוך, לה יש חוב שאמור להיות ממומן מזרוע אחרת שלה.

החוב המדובר הוא ככל הנראה קרן בלבד ולכן דרישת רשות המיסים גבוהה הרבה יותר. כבר בדו”ח 2021 של העמותה מצוין החוב הזה, שלדעת העמותה אמור להיות משולם על ידי החשב הכללי באוצר.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה