חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שבוע המסחר נסגר בירידות; השקל שמר על יציבות

ירידות של 0.8% בת"א 90 ו-1.2% במדד הבנקים • ירידות קלות נרשמו השבוע גם בארה"ב וחזקות יותר באירופה – למרות שהריבית שם ירדה ל-3.5%. בשוק שואלים כעת בכמה תרד הריבית השבוע בארה"ב?

בורסה, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

מדדי המניות המובילים בתל אביב ירדו השבוע, השבוע השני של ספטמבר, יותר מהמדדים המובילים בעולם. מדד ת”א 35 ירד השבוע ב-0.8% ומדד ת”א 90 ירד ב-1.1%.

מדד חמשת הבנקים ירד השבוע ב-1.2% ואילו ת”א נפט וגז ירד ב-4.1%. הדאו ג’ונס סיכם שבוע בירידה קלה מאוד של עשירית האחוז, כמו גם ה- S&P 500.

באירופה מדד STOXX50 ירד באופן משמעותי יותר -1.7% בארבעת ימי המסחר הראשונים (שני-חמישי), זאת למרות הורדת הריבית שם. היום (חמישי) הריבית של הבנק המרכזי בגוש האירו, בראשות כריסטין לאגארד הורדה – ב-0.25% לריבית של 3.50%.

זוהי הורדת ריבית שנייה משיא הריבית של 4% בדיוק לפני שנה. השוק ציפה להורדה הזו אחרי הנתונים על ריסון האינפלציה ונתוני הצמיחה המדאיגים שם.

הירידות השבוע מאששות את טענות האנליסטים לפיהן הורדת הריבית לבדה לא תעודד את הצמיחה בשוק, שנמצאת כעת מתחת ל-1% והם מצפים שם להשקעות נרחבות של הממשלות בתשתיות ובפיתוח.

הבורסה של ניו יורק, ארה”ב | צילום: שאטרסטוק

הריבית בארה”ב צפויה לרדת השבוע
בארה”ב פורסם השבוע שיעור האינפלציה לחודש אוגוסט ול-12 החודשים האחרונים, המצביע על המשך ירידה: 2.5%, לעומת 2.9%.

בשבוע הבא תתקבל החלטת הפד על הריבית והנתונים הללו מגבירים את ההערכות, כי הריבית תרד גם בארה”ב בשיעור של 0.25% ויש שמעריכים גם שהיא תרד בשיעור גבוה יותר, של עד 0.5%.

בעוד רבים מודאגים מדירוג האשראי של ישראל, השבוע נשמרה התשואה לפדיון של אג”ח ממשלתי ל-10 שנים ברמה של 4.8%. זו עדין תשואה גבוהה יחסית לאג”ח לטווח הזה של ארה”ב שירד ל-3.65%.

התשואה הזו ממשיכה להתאים לדירוג אשראי נמוך יותר מהדירוג של ישראל בפועל.

שמר על יציבות, השקל | צילום: שאטרסטוק

השקל שמר על יציבות
השקל שמר על יציבות מול הדולר בארבעת ימי המסחר הראשונים, אחרי שהשבוע נפתח בשער 3.73 שקלים לדולר ונסגר היום (חמישי) בשער 3.72 שקלים. בין לבין הוא נסחר ב-3.78 שקלים.

מול האירו השקל התחזק, כשהשבוע נפתח בשער של 4.14 שקלים והיום נסגר בשער של 4.11 שקלים. הליש”ט פתחה את השבוע בשער 4.89 שקלים וסגרה בשער דומה – 4.88, כשבין לבין פגשה את השער היציג של 4.93 שקלים.

בפעם השנייה תוך שלושה חודשים: הבנק המרכזי האירופי הוריד את הריבית

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן