חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שדרות שבה לחיים: אחרי ירידה של 92% במספר העסקאות עם פרוץ המלחמה, נרשמת התעוררות בביקושים

ברבעון האחרון של 2023 רק 11 עסקאות נדל"ן בוצעו בעיר שדרות לעומת 143 עסקאות בתקופה המקבילה של 2022. למרות זאת מחירי הדירות בשדרות רחוקים מלרדת, כשרמת ההתעניינות בעיר הולכת וגדלה • תושב המרכז שעובר בימים אלה לשדרות: "המחירים הנמוכים מצדיקים מעבר דווקא עכשיו"

העיר שדרות בחודש אוקטובר | צילום: חיים גולדברג/פלאש 90

מתקפת ה-7 באוקטובר הכניסה לקיפאון את הנדל”ן בשדרות וקטעה ביקושים שהעיר נהנתה מהן עד פרוץ המלחמה. מניתוח אתר מדלן שבוצע עבור “ערוץ הכלכלה”, עולה, כי ברבעון האחרון של 2023, שהיה למעשה רבעון המלחמה, נעשו 11 עסקאות בלבד בעיר שדרות. זאת לעומת 143 עסקאות שבוצעו ברבעון האחרון של שנת 2022 – מדובר בירידה של 92% במספר העסקאות בעיר. על אף הירידה במספר העסקאות, מחירי הדירות לא ירדו משמעותית והאפקט המיידי של המלחמה בעזה הוביל לירידה קלה ביותר של עד 2% שגם היא התמתנה עם הזמן.

כאמור, ערב המלחמה העיר הדרומית נהנתה מביקושים יפים על רקע הקמת השכונות החדשות. המלחמה, כצפוי, הובילה לעצירה מוחלטת אך כרגע, חמישה חודשים לתוך המלחמה, מזהים כבר התעוררות והמחירים בעיר רחוקים מלגלות סימני ירידה. התעניינות גדולה נרשמה בעיקר מצד המשקיעים שמחפשים אחר הזדמנויות ומצפים לירידות מחירים. הערכות בשוק הן שלא צפויה ירידה במחירים בשדרות כיוון שעלויות המימון והקרקע מימלא נמוכות יחסית (לערי המרכז) ולכן יש פחות הכבדה על החברות היזמיות, מה שגורם להן להציע את המחירים של טרום המלחמה.

בועז ארד, עובר מגני תקווה לשדרות | קרדיט: ללא

כך למשל, בועז ארד, תושב גני תקווה שבמרכז, נערך בימים אלה למעבר לדירה חדשה ששכר בשדרות. ארד יעבור בימים הקרובים לפרויקט חדש בשדרות שמתאכלס ממש בימים אלה, אמר ל”ערוץ הכלכלה”: “החלטתי שזה זמן טוב לעבור לשדרות, חשוב לחזק את העיר. לצד זה, אי אפשר להתעלם מהמחירים הנמוכים. שכרתי דירת 5 חדרים ב-5,000 שקל. מבחינתי הייתי קונה דירה כרגע בשדרות, העיר מתחילה לחזור לחיים, עדיין הרבה מהעסקים סגורים אבל אני מניח שמסעדות ובתי קפה יתחילו לפעול בקרוב. זו תהיה העיר הבטוחה בארץ אחרי המלחמה”. אומנם הרכבת לשדרות טרם חזרה לפעול, אך ניכר שהעיר מתחילה להתאכלס מחדש לאחר שפונתה עם תחילת המלחמה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה