חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שוק העבודה בארה”ב זינק באופן מפתיע: 254,000 משרות נוספו בספטמבר

הרבה מעל התחזיות: דוח המשרות בארה”ב לחודש ספטמבר הראה עלייה של 254,000 משרות חדשות • שיעור האבטלה ירד ל-4.1%, והשכר הממוצע עלה ב-4% בשנה האחרונה • הנתונים מעידים על שוק עבודה חזק יותר מהצפוי ומקלים על החששות ממיתון

השמה למשרות בארה"ב | צילום: שאטרסטוק

דו”ח שפורסם אתמול (שישי) על ידי משרד העבודה האמריקאי חשף כי המשק האמריקאי הוסיף בספטמבר 254,000 משרות – מספר הרבה יותר גבוה מהתחזיות המוקדמות שעמדו על כ-150,000 משרות. בנוסף, שיעור האבטלה ירד מ-4.2% ל-4.1%, נתון שמפיג את החששות לגבי מצב הכלכלה לקראת הבחירות הקרובות.

הדו”ח משקף את הגידול החזק ביותר במספר המשרות מאז מרץ האחרון, ומציג תמונה חיובית יותר לגבי המצב הכלכלי. הנשיא ג’ו ביידן בירך על הדו”ח, והדגיש את חשיבותו לקראת הבחירות הקרובות.

לדבריו, “החדשות של היום הן חדשות טובות לעובדים ומשפחות אמריקאיות – עם למעלה מ-250,000 משרות חדשות בספטמבר והאבטלה שוב נמוכה ב-4.1%”. ביידן הוסיף כי מאז כניסתו לתפקיד, נוצרו 16 מיליון מקומות עבודה, והשכר עלה בקצב מהיר יותר מקצב עליית המחירים.

בזמן שסקרים מראים כי ספקות הציבור לגבי הכלכלה עדיין קיימים – בעיקר על רקע עליית המחירים שהגיעה ל-20% מאז 2021 – הדו”ח הנוכחי עשוי להפחית את החששות מפני מיתון. במהלך השנה האחרונה, גידול המשרות האט ושיעור האבטלה עלה, אך הוא עדיין נותר נמוך בהשוואה היסטורית.

דגל ארה”ב | צילום: שאטרסטוק

שוק המסעדות והקמעונאות מובילים את הגיוס

הדו”ח מראה כי מגזר המסעדות והברים היה המוביל בגיוס, עם תוספת של 69,000 משרות בחודש ספטמבר. גם קמעונאות ומגזר הבריאות דיווחו על גידול במשרות. לעומת זאת, מגזר הייצור דיווח על אובדן משרות.

הנתונים של אוגוסט ויולי גם עודכנו על ידי משרד העבודה, שהוסיף כ-72,000 משרות נוספות לאותם חודשים.

השכר ממשיך לעלות – מקדים את האינפלציה

על פי הדו”ח, השכר הממוצע לשעה עלה ב-4% בשנה האחרונה, דבר שמשקף עלייה מהירה יותר מקצב האינפלציה באותה תקופה.

כלכלנים מברכים על הדו”ח הזה כנתון חיובי לשוק העבודה ולכלכלה, כאשר ננסי ונדן האוטן, כלכלנית ראשית באוקספורד כלכלה, אמרה: “זה דו”ח חזק בהרבה ממה שציפינו. אם מישהו היה מודאג ששוק העבודה קרוב למיתון, הנתונים האלה אמורים להסיר את החששות”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן