חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שוק השכירות בת”א עדיין בהלם: דירת 4 חדרים מושכרת בכ-7% פחות מאשתקד

עם פרוץ המלחמה שוק השכירות בתל אביב עבר זעזוע ומחירי השכירויות בעיר צנחו בשיעור חד בהשוואה לשנה שעברה. מבדיקה עולה כי מגמת הירידות במחירים נמשכת גם היום – דירות 3 חדרים ו-4 חדרים הושכרו ברבעון הראשון של 2024 בירידה של 2.4% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2023

שוק הנדל"ן בישראל | צילום: שחר יערי/פלאש 90

תל אביב התאפיינה לאורך שנים ארוכות בשוק שכירות לוהט, היצע הדירות שהוצעו לשכירות היה תמיד קטן ביחס לרמות הביקושים הגבוהות מצד הצעירים שביקשו לגור בתל אביב. עוד זכורות היטב השנים בהן מי שחפץ בדירה לשכירות במחיר הגיוני נאלץ להתפשר על דירת חדר קטנה בתנאים מחפירים.

מלחמת ‘חרבות ברזל’ הפכה במידה רבה את התמונה וטלטלה את שוק השכירות בעיר, לראשונה מזה שנים ארוכות, תל אביב חווה ירידות מחירים בשוק השכירות לרמות שלא נצפו בה בשנים האחרונות. בנוסף לכך, תל אביב מכירה לראשונה מציאות שבה ידם של השוכרים היא על העליונה, כאשר היצע הדירות להשכרה הוא גדול יותר ומשכירי הדירות נאלצים להוריד את המחירים כדי לא להתמודד עם אובדן הכנסות בשל דירה ריקה.

גם היום, חצי שנה לתוך המלחמה, תל אביב עדיין נמצאת במגמת ירידות מחירים בשוק השכירות עם כי הירידה מתמתנת מעט. על פי נתוני יד 2, ברבעון הראשון של 2024 המחיר הממוצע של דירת 3 חדרים לשכירות בתל אביב עומד על 6,164 שקל, מדובר בצניחה של 4.9% ביחס לשנה שעברה, אז עמד מחיר השכירות של דירת 3 חדרים על 6,484 שקל.

בניינים בישראל | צילום: ליאור מזרחי/פלאש 90

עוד על פי הנתונים, מחיר הממוצע של דירת 4 חדרים לשכירות בתל אביב ברבעון הראשון של 2024 עומד על 7,483 שקל, צניחה של 6.8% ביחס לרבעון הראשון של 2023 וירידה של 2.4% ביחס לרבעון הרביעי של 2023, רבעון המלחמה, אז עמד המחיר על 7,668 שקל.

ביחס לרבעון המלחמה, רוב מחירי שכירויות בתל אביב מציגים ירידה של 2.4%, מה שמצביע על המשך מגמת ירידת מחירים אך יציאה קלה מהזעזוע שפקד את שוק השכירות עם התמתנות בירידות.

הירידה החדה ביותר נרשמה ברבעון הרביעי של 2023 בהשוואה לשנה שעברה, אז דירת 3 חדרים הוצעה לשכירות במחיר של 6,318 שקל לעומת שכירות של 7,194 שקל באותה התקופה בשנת 2022. דירת 4 חדרים ירדה ברבעון הרביעי, רבעון המלחמה למחיר שכירות של 7,668 שקל לעומת מחיר שכירות של 8,287 שקל באותה התקופה בשנת 2022.

בנייה בישראל, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

עם פרוץ המלחמה יותר ויותר שוכרי דירות ביקשו לעבור לדירות עם ממ”ד ולעזוב את הדירות הישנות, מי שסבל מזה בעיקר הם בעלי דירות הישנות שהתקשו במיוחד למצוא שוכרים במציאות הנוכחית. הירידה בביקוש לשכירות פרצה מיד עם תחילת המלחמה כאשר הרבה צעירים גויסו למילואים ועזבו את הדירות השכורות.

לצד זה, צעירים רבים החליטו לחזור לבית ההורים על רקע המצב הכלכלי והביטחוני ולעזוב את הדירות השכורות. לכל אלה התווספה העובדה כי שנת הלימודים האקדמית נפתחה באיחור, מה שהוריד עוד יותר את הביקוש לדירות בשכירות בעיר. כרגע תל אביב מתמודדת בעיקר עם עלייה בהיצע הדירות לשכירות, מה שמשפיע באופן חד על המחירים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה