חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שיאומי משיקה את החשמלית שלה והמניה מזנקת

שוק הרכב הסיני הפך לצפוף במיוחד עם עלייתן של שלל חברות שהשיקו מכוניות חשמליות שפרצו לאירופה ואף הגיעו לישראל • מצטרפת נוספת היא המכונית החשמלית החדשה של שיאומי, ה- Speed ​​Ultra 7 • מניית החברה זינקה ב-16%

Xiaomi's SU7 | צילום: רויטרס

מניית שיאומי הסינית זינקה היום (שלישי) ב-16%, כאשר הרכב החשמלי הספורטיבי של יצרנית האלקטרוניקה שהושק בשבוע שעבר עורר עניין רב, אם כי תחזית תיווך מעריכה שהחברה תפסיד השנה כמעט 10,000 דולר למכונית.

המניה הגיעה לשיא מאז ינואר 2022 מאז ההשקה ביום חמישי של מכונית הבכורה של שיאומי, השואבת רמזים לעיצוב מפורשה. מאוחר יותר היא השיגה את העליות לסגירה של 9%, והוסיפה 4 מיליארד דולר לשווי השוק שלה, כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס. 

בשיא היום, החברה הסינית הגיעה לשווי שוק של 55 מיליארד דולר לפי מחיר מניה של 17.34 דולר הונג קונגי – גבוה מזה של יצרניות הרכב האמריקאיות המסורתיות ג’נרל מוטורס ופורד, ב-52 מיליארד דולר ו-53 מיליארד דולר, בהתאמה.

ה-SU7 של Xiaomi , קיצור של Speed ​​Ultra 7 – נכנסה לשוק חשמלי צפוף בסין עם תג מחיר שמושך תשומת לב, מתחת ל-30,000 דולר לדגם הבסיס, זול יותר מדגם 3 של טסלה בסין.

החשמלית החדשה של שיאומי | צילום: רויטרס

בעוד ששוק הרכב הגדול בעולם מאתגר את המצטרפים החדשים בגלל מלחמת מחירים חריפה של מכוניות חשמליות והאטה בביקוש, אנליסטים טוענים כי שיאומי, בעלת כיסים עמוקים בשל המומחיות שלה בסמארטפונים שמעניקה לה יתרון בלוחות מחוונים חכמים ויכולה להביא אותה לראש הטבלה. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה