חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שיא: כמעט 1 מכל 10 בתים בארה”ב שווה מיליון דולר או יותר

הנדל״ן בארה״ב הולך ומתייקר וניתוח חדש של Redfin מראה כי כמעט 1 מכל 10 בתים בארה״ב שווים מיליון דולר • קליפורניה מובילה - בה נמצא הנדל״ן היקר ביותר במדינה. אולם, הביקוש עולה גם באזורים שפעם לא היו נחשבים לפופולריים

בתים צמודי קרקע בקליפורניה, ארה"ב | צילום: שאטרסטוק

ניתוח נדל״ן חדש מצא כי במצבה הנוכחי של הכלכלה האמריקאית קניית בית הופכת לקשה במיוחד. מחירי הדירות זינקו בשנים האחרונות, וכיום, כמעט 1 מכל 10 בתים בארה”ב שווה מיליון דולר או יותר. 

חלקם של בתים בשווי מיליון דולר עומד כעת על 8.5%, נתח שיא, עלייה מ-4% לפני מגפת הקורונה, על פי דו”ח חדש של סוכנות הנדל”ן והתיווך Redfin. המחירים הגבוהים נובעים מירידה בריבית על המשכנתאות שהגבירה את הביקוש ועלייה בבניית דירות חדשות. 

בחודש יוני עלתה מכירת הבתים החציונית ל-442,525 דולר, על פי Redfin. מחירם של בתי יוקרה, הנחשבים ל-5% מסך הרישומים, הגיע לשיא חדש של 1.18 מיליון דולר במהלך הרבעון השני, כך דיווח האאוטלט.

בניין דירות טיפוסי בפרברי ארה”ב, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

חלק מהנדל”ן היקר ביותר נמצא באזור מפרץ סן פרנסיסקו בקליפורניה. בסן פרנסיסקו יש את המספר הגבוה ביותר נכסים השווים מיליון דולר, כך לפי הדוח של Redfin.

נכון לחודש יוני, 80% מהבתים בקליפורניה היו רשומים בשווי של יותר ממיליון דולר. המספר הזה גבוה רק במעט מ-76% שדווחו באותה תקופה בשנה שעברה. הנתונים האלה מוכיחים שוב כי במדינת קליפורניה יש את הנדל”ן היקר ביותר בארה״ב.

אפילו באזורים שלא היו להם מחירי דירות גבוהים היסטורית רואים ביקוש הולך וגובר, כמו אנהיים, שם 58% מהבתים שווים כעת מיליון דולר. זה עלייה מ-51% ב-2023.

כמה מהמקומות הזולים ביותר לקנות בית בארה”ב כללו את ג’קסון, מיסיסיפי; סירקיוז, ניו יורק; טולדו, אוהיו וויצ’יטה, קנזס, בין ערים אחרות, לפי אתר Zillow.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן