חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שיפור משמעותי במצב המשק בחודשים פברואר-אפריל: עלייה של 2% בפדיון הכללי

מדובר בזינוק משמעותי בהתחשב בכך שבשלושת החודשים שקדמו להם נרשמה ירידה של 2.7% בפדיון כלל ענפי המשק • גם בענפי ההייטק נראתה עלייה של 5.8%, לאחר שבחודשים הקודמים הוא עלה ב-5.3%

עובדי ענף ההייטק | צילום: שאטרסטוק

בשלושת החודשים שבין פברואר לאפריל השנה נרשמה עלייה בפדיון סך ענפי המשק בשיעור של 2% בחישוב שנתי, לאחר ירידה של 2.7% בשלושה החודשים שקדמו להם – נובמבר 2023 ועד ינואר השנה.

אולם, בארבעת החודשים הראשונים של השנה, בניכוי השפעות עונתיות הפדיון בכלל ענפי המשק ירד ב-1.4%. גם נתון זה מציג שיפור בהשוואה לחודשים נובמבר עד ינואר. כך עולה מפרסום מדדי הפדיון לכל ענפי הכלכלה שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ”ס).

מעניין לציין שהפדיון בחקלאות זינק ביותר מ-15% בחישוב שנתי בשלושת החודשים שעד אפריל. ואילו הפדיון בענפי הבינוי ממשיך במגמת הירידה בחודשים אלה ומצטמצם בשיעור של יותר מ-12% בחישוב שנתי.

תל אביב | צילום: שאטרסטוק

עלייה נרשמה בפדיון ענפי התעשייה הכרייה והחציבה בשיעור של 1.2% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 6% בשלושת החודשים הקודמים.

עלייה נרשמה גם בפדיון ענפי המסחר הסיטוני והקמעוני בשיעור של 4.1% בחישוב שנתי, לאחר ירידה של 1.5% בשלושת החודשים שקדמו להם.
עלייה נרשמה בפדיון סך ענפי ההייטק בשיעור של 5.8% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 5.3%.

עלייה נרשמה בפדיון ההייטק בענפי התעשייה בשיעור של 2.3% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 13.7%. וכן עלייה בפדיון ההייטק בענפי השירותים בשיעור של 8.7% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 1.8%.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה