חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שערוריית הכרטיסים של אואזיס: ממשלת בריטניה מתכוונת לחקור את התמחור המופקע

החקירה תיערך סביב התנהלות חברת "טיקטמאסטר" שהפעילה מערכת לתמחור "דינאמי" - מחירי הכרטיסים עלו ככל שהביקוש באתר גבר וככל שאלפי מעריצים ניסו לשים יד על כרטיס להופעה  • שרת התרבות: "יש לייצר מערכת הוגנת שתסיים את נגע המחירים המופרזים בעת מכירת הכרטיסים"

אלבום של להקת אואזיס | צילום: שאטרסטוק

הרשויות בבריטניה מתכוונות לחקור את סוגיית המחירים המופקעים של הכרטיסים להופעות האיחוד של להקת אואזיס, להקת הרוק הבריטית שהודיעה לאחרונה על איחוד לצורך סיבוב הופעות.  הממשלה בבריטניה מתכוונת לחקור את התמחור ה”דינמי” שהעלה עלויות עבור אלפי מעריצי הלהקה שנאבקו להשיג כרטיסים, כך מדווח ה”פיינננשל טיימס”.

שרת התרבות במדינה, ליסה ננדי, טענה כי “מדכא היה לראות את המחירים מנופחים”, לדבריה חקירת הממשלה תתנהל סביב השקיפות ומערכות הטכנולוגיה עם מערכות התורים המעודדת את התמחור המופרז כאשר המטרה, לטענתה, היא הגנת הצרכן. “בעבודה עם אומנים, תעשיית המוזיקה והמעריצים נוכל ליצור מערכת הוגנת יותר שתסיים את הנגע של מכירת כרטיסים במחירים לא הוגנים”, הוסיפה.

חברת טיקטמאסטר, מוכרת הכרטיסים הגדולה בעולם של מופעי מוזיקה וספורט, ספגה אש בסוף השבוע האחרון על שימוש במערכת תמחור דינמית שמשנה את עלות הכרטיסים בהתאם לביקושים. בטיקטמאסטר הסבירו כי המערכת מסייעת בעצירת מכירת הכרטיסים ומאפשרת תמורה כספית גדולה יותר לאומנים בעצם תמחור הכרטיסים לפי כוחות השוק, בהתאם לכללי ההיצע והביקוש.

חברת הפרלמנט של אירלנד, רגינה דוהרטי, אמרה בעקבות מחירי הכרטיסים המופרזים של מאות יורו רק לכרטיס בעמידה, כי הוועדה לתחרות והגנת הצרכן של אירלנד צריכה לחקור את חברת טיקטמאסטר בעקבות העלייה בתמחור. “חוק השירותים הדיגיטליים של האיחוד האירופי כולל סעיפים ספציפיים כדי להבטיח שפלטפורמות גדולות השולטות בהיבטים של הכלכלה הדיגיטלית לא מייצרות חוקים משלהן, חוקים שאינם הוגנים עבור הצרכנים”, אמרה.

Ticketmaster נמצאת בבעלות חברת המדיה האמריקנית Live Nation, המנהלת אתרי מוזיקה ופסטיבלים. הזעם שהתפרץ בעקבות מכירת כרטיסי אואזיס יוסיף לחששות בקרב מנהלי מוזיקה ואמנים לגבי כוחה הרב מידי של לייב ניישן לאחר שרכשה את פלטפורמת הכרטיסים “טיקטמאסטר” ב-2009. בעבר הוגשו כבר תביעות בגין התהגות מונופוליסטית ובלתי חוקית כנגד החברה שמסכלת תחרות בשווקים בתחום הבידור.

 

 

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן