חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שר האנרגיה התערב ומחירי המים לא יעלו

משרד האנרגיה סיכם עם רשות המים על מנגנון שיביא לביטול ההעלאה ב-1.6%, אחרי הכוונה בדיונים הראשוניים לייקר את התעריף ב-7.7% • הביטול מתאפשר מייעוד רווחים של מקורות

חברת מקורות | צילום: שאטרסטוק

שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן מסר, כי “ביטול העלייה במחיר המים היא בשורה חשובה לכל אזרחי ישראל. במיוחד בשעה זו, אפעל בכל דרך למנוע עליות מחירים במוצר צריכה בסיסי. התכנית להעלות את מחיר המים ב-8% הייתה פוגעת בכל בית בישראל, בעסקים, בתעשייה ובחקלאות, מגבירה את האינפלציה ומובילה לעליית מחירים של מוצרים נוספים. תעריפי המים בישראל הם בין הנמוכים שבמדינות OECD, ואנו נמשיך לספק מים איכותיים במחירים נמוכים למשקי הבית, לעסקים ולחקלאים”.

במסגרת דיון שהתקיים השבוע (יום א׳) ברשות המים, בו נכחו חברי מועצת רשות המים, וביניהם מנכ״ל משרד האנרגיה והתשתיות יוסי דיין, סוכם מנגנון שצפוי למנוע את העלאת מחיר המים.

ביטול ההעלאה בשיעור של 1.6 אחוז יתאפשר בין היתר הודות למקורות כספיים וייעוד רווחים של חברת מקורות. רווח החברה עמד בשנת 2023 על כ-190 מיליון שקלים, כאשר מתוך רווחים אלו צפוי להיות מוקצה סכום משמעותי לכיסוי ההעלאה.

בדיון שהתקיים ברשות המים לפני כשבועיים, אמורה הייתה הרשות להודיע על עליית תעריף המים ב7.7% החל מיולי הקרוב, לאחר עבודה מאומצת של רשות המים ומשרד האנרגיה נמצאו פתרונות תקציביים כך ששיעור העלאה יעמוד על 1.6 אחוז. בדיון שהתקיים השבוע (א׳), סוכם כי יתאפשר שימוש בייעוד רווחים של חברת מקורות, על מנת לכסות את העלייה של 1.6% בתעריף המים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן