חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תביעה נגד אפל: ה-AirTag הפך ל”כלי נשק” עבור מטרידים

בית המשפט בארה"ב אישר תביעה ייצוגית שהוגשה נגד אפל בטענה שה-AirTag, תגית האיתור החכמה שלה, תוכננה בצורה לקויה ומאפשרת שימוש לרעה לצורך הטרדה, כך לפי העיתון הכלכלי בלומברג • אפל בתגובה: "לא אחראית אם נעשה שימוש לרעה במוצר"

AirTags, מעודדת סטוקרים? | צילום: שאטרסטוק

בית המשפט בקליפורניה, ארה”ב אישר תביעה משפטית נגד חברת אפל בטענה שמכשירי ה-AirTag שלה עוזרים לעקוב אחרי הקורבנות שלהם. בתביעה, שהוגשה לראשונה בדצמבר 2022, מאשימים התובעים את החברה ב-“השקת ה-AirTag ללא אמצעי הגנה מספקים כדי למנוע את השימוש במוצר לצורך מעקב”. התביעה אף טוענת כי מחירם הנמוך של התגיות, כ-29 דולר בלבד, הופך אותם ל”כלי נשק מועדף” עבור מטרידים.

אפל טענה שהיא עיצבה את ה-AirTag עם אמצעי בטיחות “ראשונים בתעשייה” ואינה צריכה להיות אחראית כאשר נעשה שימוש לרעה במוצר. “יכול להיות שבסופו של דבר אפל צודקת בכך שהחוק בקליפורניה לא דרש ממנה לעשות יותר כדי להפחית את יכולתם של העוקבים להשתמש ב-AirTags בצורה יעילה, אבל לא ניתן לקבוע את זה בשלב מוקדם זה”, כתב השופט. אפל פיתחה תכונה שמתריעה למשתמשים כאשר AirTag עשוי לעקוב אחריהם, אבל זה ואמצעי בטיחות אחרים אינם מספיקים, לפי התביעה.

כבר בשנת 2022 נטען שאפל לא ביצעה צעדים משמעותיים מספיק כדי להגן על המשתמשים מפני מעקב. באותה שנה אפל הבינה שיש לה בעיה עם המוצר השנוי במחלוקת ופרסמה מדריך שכולל הסברים לאיך לחסום גישה של משתמשים אחרים למידע שלכם (למשל בני/בנות זוג לשעבר), ודרכי התגוננות נוספים מפני ניסיונות חדירה לחשבון.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה