חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תביא להוזלת מחירים? השחקנית החדשה בתחום ייצור החשמל המבוזר

חברת אנלייט לוקאל נכנסת לשוק ותשקיע עד 1.5 מיליארד שקל בשנים הקרובות בתחום זה • ההשקעות בישראל בתחום זה צפויות לעמוד על כ-10 מיליארד שקל עד סוף העשור

לוח חשמל, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

השקעה נוספת בתחום מערכות אנרגיה מבוזרות: חברת אנלייט תיכנס לשוק, באמצעות חברת הבת אנלייט לוקאל ותשקיע בתחום עד 1.5 מיליארד שקל בשנים הקרובות. נתח השוק של הייצור המבוזר עומד על כ-30%-35% משוק האנרגיה המתחדשת העולמי. ההשקעות בישראל בתחום זה צפויות לעמוד על כ-10 מיליארד שקל עד סוף העשור.

על פי הערכות, הכניסה לתחום מצריכה לא רק ידע ומומחיות אלא גם איתנות פיננסית, כדי לממש את הפוטנציאל בתחום ולהוביל לרפורמה בשוק החשמל נדרשת כניסה של שחקנים גדולים.

בחברת אנלייט לוקאל מציינים כי כבר השנה הם מתכוונים לקדם פרויקטים של עצמאות אנרגטית ברשויות המקומיות. עוד מציינים כי “במסגרת הפעילות צפויה עוד השנה הקמת מערכות סולאריות מבוזרות בהספק מצטבר של למעלה מ-10 מגה וואט וקידום ופיתוח מערכות אגירה במרחב המוניציפאלי, בהספק מצטבר של למעלה מ-100 מגוואט-שעה. השלמת הפרויקטים צפויה לייצר לרשויות מנוע צמיחה כלכלי, חיסכון בעלויות צריכת האנרגיה ושיפור בביטחון האנרגטי ובמוכנות לשעת חירום”.

ייצור החשמל המבוזר הוא למעשה שינוי במודל צריכת האנרגיה המגיעה ממקור ריכוזי. חברת החשמל היא יצרנית החשמל המספקת את הייצור, התשתיות והתחזוקה. התחום המבוזר שואף לייצר שינוי בדמות אספקת אנרגיה מבוזרת במטרה להוזיל עלויות וגם למצוא פתרונות פחות מזהמים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה