חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תוזיל עלויות במלונות? פתאל חתמה על הסכם אספקת חשמל עם חברת PowerGen

מדובר בהסכם שחתמו שתי החברות לתקופה של 15 שנה להקמת מתקני אגירה ומנועי גז במלונות רשת פתאל • המתקנים יוקמו תחילה במלונות באילת, טבריה וים המלח • פתאל: העסקה צפויה להוזיל את עלויות החשמל שלנו בהיקף משמעותי

חדר בית מלון שהפך לג'ימבורי לילדי מפונים מניר עוז | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

רשת מלונות פתאל הודיעה היום (שני) כי חתמה עם PowerGen, חברת האנרגיה שבבעלות קרן ג׳נריישן, על מזכר הבנות לתקופה של 15 שנה, להקמת מתקני אגירה ומנועי גז ואספקת חשמל במלונות הרשת. לפי הודעת החברה, המתקנים יוקמו תחילה במלונות באילת, טבריה וים המלח. לרשת פתאל כ-300 בתי מלון בכ-120 יעדים בישראל, אירופה ואגן הים התיכון.

במסגרת מזכר ההבנות, תספק PowerGen לפתאל חשמל בהיקף של 155 מיליון קוט”ש בשנה ממתקני ייצור שבבעלותה, כמו גם מתקנים שיוקמו באתרי הרשת. PowerGen צפויה להשקיע כ-120 מיליון שקל בהקמה של מתקני אגירה ומנועי גז שיסייעו באספקת החשמל ובמתן מענה לעומס הרשת בשעות שיא. מפתאל נמסר כי העסקה צפויה להוזיל את עלויות החשמל עבורה בהיקף משמעותי.

“מדובר בעסקה הגדולה ביותר מסוגה, אשר במסגרתה יקודם הליך של ייצור ואגירת חשמל מבוזר במתקני הרשת וכן יצירה של תחנת כוח וירטואלית (VPP) לכלל מתקני הרשת”, מודיעה החברה. עוד נמסר כי הקמה של מתקני אגירה באזור ביקוש (מוקדי צריכה), לדוגמא בעיר אילת, היא למעשה  יישום של יעדי משרד האנרגיה ורשות החשמל. “על פי היעדים, מיקום מתקני הייצור בליבת מוקדי הצריכה תספק מענה ותשתלב באופן אופטימלי בעלייה הצפויה בצריכת החשמל”.

שחר עקה, יו”ר פתאל אירופה וסמנכ”ל כספים של קבוצת פתאל, אמר בעקבות העסקה כי “רשת פתאל שמחה וגאה על שיתוף הפעולה הגדול ביותר מסוגו עם חברת PowerGen, אשר מהווה התקדמות משמעותית בשיפור היעילות האנרגטית ובחיזוק הקיימות במלונות הרשת ומאפשר לנו לא רק להבטיח אספקת חשמל אמינה וידידותית לסביבה אלא להוזיל באופן משמעותי את עלויות החשמל”.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן