חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תוך 24 שעות: אם אילון מאסק לא יענה לצו בית המשפט – הרשת החברתית X תיחסם בברזיל

בית המשפט בברזיל הציב לאילון מאסק 24 שעות למנות נציג משפטי במדינה על מנת שיסביר את סירובו לחסום חשבונות ברשת X ולא - הפלטרפורמה תיחסם בכל רחבי ברזיל, ההחלטה מגיעה לאחר שמאסק סירב לחסום חשבונות • ברזיל היא שוק אדיר לרשת החברתית וסגירתה עלולה להוביל להפסדים גדולים

אילון מאסק | צילום: שאטרסטוק

זהו עימות בין האיש העשיר בעולם לבין שופט בית המשפט העליון בברזיל: השופט, אלכסנדר דה מוראס, איים להשעות את ענקית המדיה החברתית X בברזיל בשעות הקרובות אם הבעלים המיליארדר לא יענה לצו בית המשפט. מאסק הגיב בזלזול וכינה את דה מוראס “עריץ” ו”רודן”.

אתמול החריף הסכסוך כששופט בית המשפט העליון בברזיל אלכסנדר דה מוראס הורה על על חסימת החשבונות הפיננסיים של חברת סטראלינק השייכת למאסק, בשל סירובו להציב נציג משפטי מטעמו במדינה שיהיה אחראי על הרשת החברתית X שנמצאת בבעלותו, כך לפי סוכנות הידיעות רויטרס.

מוקדם יותר החודש, סילקה הרשת את נציגה המשפטי מברזיל בטענה שדה מוראס איים עליה במעצר. השופט נתן לפלטפורמה 24 שעות למנות נציג חדש, או לעמוד בפני חסימה עד שהצו שלו יתבצע.

הצו של דה מוראס מבוסס על החוק הברזילאי המחייב חברות זרות להיות עם ייצוג משפטי כדי לפעול במדינה. החוק מבטיח שניתן להודיע ​​למישהו על החלטות משפטיות והוא מוסמך לנקוט בכל פעולה נדרשת.

אם הרשת החברתית לא תעמוד בדרישת השופט, הוא יודיע תחילה לרגולטור התקשורת של המדינה ולאחר מכן ינחה את ספק שירותי האינטרנט להשעות את גישת המשתמשים ל-X.

הרשת החברתית איקס, בבעלות המיליארדר אילון מאסק | צילום: שאטרסטוק

בברזיל ישנם מעל 21 מיליון משתמשים בפלטפורמת X, מה שהופך אותה לשוק השישי בגודלו של החברה. חסימת הפלטפורמה תקטין את כמות השימוש ותפגע במפרסמים של החברה וכך גם בהכנסותיה לאורך זמן.

במקרים דומים בעבר, שופטים ברזילאים בודדים סגרו את וואטסאפ של מטא, אפליקציית ההודעות הנפוצה ביותר במדינה, מספר פעמים בשנים 2015 ו-2016 עקב סירובה של החברה להיענות לבקשות המשטרה למתן נתוני משתמשים.

כמו גם, ב-2022, דה מוראס איים על אפליקציית ההודעות טלגרם בהשבתה ארצית, בטענה שהיא התעלמה שוב ושוב מבקשות הרשויות הברזילאיות לחסום פרופילים ולספק מידע. הוא הורה לטלגרם למנות נציג מקומי בסופו של דבר החברה נענתה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן