חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תוספת של אלפי דירות בשנה לדרום: אושרו הסכמי גג חדשים באופקים ובנתיבות

ארבעה הסכמי גג חדשים אושרו היום בירושלים, נס ציונה ובשתי הערים הדרומיות אופקים ונתיבות שבהן ישווקו מידי שנה כ-2,500 יחידות דיור • בסך הכל ארבעת הסכמי הגג יניבו שיווק של 10,000 יחידות דיור בשנה

עיריית אופקים | צילום: יעקב כהן/פלאש 90

עוד אלפי דירות לשיווק: רשות מקרקעי ישראל מדווחת היום (ד’) על אישור ארבעה הסכמי גג חדשים בערים ירושלים, נס ציונה, נתיבות ואופקים. הסכמי גג שיניבו 60 אלף יחידות דיור, מדובר בשיווק של 10,000 יחידות דיור בשנה.

במסגרת הסכמי הגג אושרו בירושלים עשר תוכניות בהיקף של 5,295 יחידות דיור, כאשר השנה ישווקו מתוכן כ-2,500 יחידות דיור. בנס ציונה מדובר ב-7 תכניות עם יותר מ-5,700 יחידות דיור, אופקים 5 תכניות בהיקף של 17,727 יחידות דיור, מתוכן ישווקו כ-2,500 דירות בשנה. בנתיבות הוחלט על שתי תכניות בהיקף של 32 אלף יחידות דיור, מתוכן ישווקו כ-3,000 דירות בשנה.

מרשות מקרקעי ישראל נמסר כי בהסכמי גג אלה יש כוונה לחזק את שתי הערים הדרומיות נתיבות ואופקים אחרי ה-7 באוקטובר. הסכם הגג הקודם שהיה באופקים ב-2017 שווקו כ-11 אלף יחידות דיור, ההסכם כעת הוא הרחבה של ההסכם הקודם. השכונות בהן מתוכננת הבנייה באופקים הן אפיקי נחל, האקליפטוסים, ישורון והגבעה, צפון מערבית ודרום מערבית. הסכם הגג בנתיבות מהווה גם הוא הרחבה להסכם גג קודם מ 2017 במסגרו שווקו בהצלחה מעל 13 אלף יחידות דיור.

הרשויות המקומיות לגביהן הושגו הסכמי הגג מתחייבות לקדם מתן היתרי הבנייה כדי לקדם את הקמת אלפי יחידות הדיור, המדינה מצידה מתחייבת להעביר לרשויות המקומיות את התקציב הדרוש בהיקף מיליארדי שקלים לצורך בניית תשתית, כבישים, ניקוז, תחבורה, חשמל ומים. בנתיבות ובאופקים המדינה מתחייבת להקמת מרכזים לרפואה דחופה.

הסכם הגג בירושלים כולל בניה ב-14 שכונות וביניהן, ארנונה, אמת המים הדרומית, הר הצופים, לוחמי הגטאות, צומת הגבעה הצרפתית, גבעת רם, מתחם התחנה- המושבה הגרמנית, מתחם הארזים, אלכסנדריון , גוננים, גבעה צרפתית, מעונות ברונפמן, רחוב המרגלית, פייר קנינג.

מנהל רמ”י, ינקי קוינט, אמר בעקבות הסכמי הגג כי “אחת המטרות ששמנו לעצמנו גם בזמן המלחמה היא להמשיך ולייצר את התשתית והתנאים המתאימים ליישוב הארץ. נושא הדיור לא יורד לרגע מסדר היום הלאומי, וגם כשמעייני כולנו נתונים לחזיתות השונות, אנחנו ממשיכים במקביל להיערך באופן מקיף ושיטתי למתן מענה מלא לצרכים של הציבור מחד ושל המדינה מאידך”.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה