חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תושבי גבעתיים נגד פרויקט התחדשות עירונית בעיר: “תכנית מקפחת ופוגענית”

תושבי רחוב אחדות העבודה בגבעתיים הגרים היום ברחוב שקט בבניין בן 4 קומות מתנגדים להפקעת חלקת המגורים שלהם לטובת תוכנית פינוי בינוי גדולה הכוללת מגדלים, שטחי מסחר, תעסוקה ומלונאות • המתנגדים: "מעבירים אותנו בכפייה למגדלים בני 45 קומות"

דירות יד שנייה | צילום: שאטרסטוק

התושבים נגד תוכנית התחדשות עירונית גדולה בגבעתיים: תושבי רחוב אחדות העבודה בגבעתיים, הגרים בבניין בן 4 קומות עם 12 יחידות דיור בלבד מתנגדים להפקעת חלקת המגורים שלהם לטובת מימוש התוכנית להתחדשות עירונית שהגישה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בגבעתיים להקמת מגדלים בני 45 קומות עם כ-2,300 יחידות דיור ושטחים ציבוריים נרחבים.

מדובר בתוכנית התחדשות עירונית לבניית המגדלים לצד מקומות המיועדים למסחר, תעסוקה ומלונאות. הדיירים המתנגדים טוענים כי “מדובר בפגיעה בלתי סבירה ובלתי מידתית באיכות חייהם ובזכות הקניין”. לטענתם, מעבירים אותם בכפייה למגדלים בני 45 קומות בניגוד לרצונם, ברחוב אחר מזה שהם חיים כיום, תוך פגיעה באיכות חייהם.

התוכנית שקידמה העירייה ושהפקידה הוועדה המחוזית, מציעה מסגרת תכנונית להתחדשות עירונית של כ-2,300 יח”ד קיימות, ומגדירה מתחמים לפינוי בינוי בתוכניות מפורטות, וכן הוראות להתחדשות מגרשית בחלק מהמגרשים בדרך של חיזוק ועיבוי או הריסה ובנייה מחדש.

מהמשרד ענת בירן – עורכי דין, המייצג את הדיירים המתנגדים, נמסר כי המתנגדים למדו מהתוכנית המופקדת, כי הוועדה המחוזית שינתה את התוכנית שכללה פריסה אחרת של שטחי הציבור בתחומה, כך שהבניין שלהם הפך לכלי להרחבת בית ספר, בעוד שמתחמים סמוכים אחרים נותרים ללא שינוי משמעותי ומגרשי מגורים רבים נותרים בייעוד מגורים בהתחדשות מגרשית.

“התוכנית אף מבקשת להעביר את הבעלות על המקרקעין שלהם לעיריית גבעתיים, עוד לפני שהמתנגדים יודעים מה הזכויות המוקצות להם בתמורה לשטחים הציבוריים, ומה הפיצוי שיקבלו. המתחם שאליו מבוקש להעביר את המתנגדים ממוקם ברחוב עליית הנוער הראשי, רחוב סואן ורועש בניגוד לרחוב השקט שבו הם גרים כיום. הם טוענים כי התוכנית מאלצת אותם לעזוב את בתיהם ולעבור להתגורר בבניינים רבי קומות ומגדלים הנדחסים למתחם עם כ-200 יח”ד ברחוב עליית הנוער, ואם לא די בכך, אז גם בעירוב שימושים עם מסחר, תעסוקה ומלונאות”, נמסר.

בסיכום טענותיהם, טוענים המתנגדים כי מדובר בתוכנית מקפחת, כאשר הדיירים שנושאים בנטל ההפקעה הכבד ביותר, הם גם אלה הנפגעים באופן הדרמטי ביותר מבחינת איכות החיים הצפויה להם, בעוד שמגרשים אחרים בתחום התוכנית גם נותרים ללא שינויים משמעותיים ונהנים מהשטחים הציבוריים המורחבים על חשבונם, לטענתם.

כעת דורשים המתנגדים, תושבי רחוב אחדות העבודה, לדחות את התוכנית במתכונתה המופקדת, לבטל את הפקעת הבניין שלהם במלואו, ולבחון חלופות תכנוניות שפגיעתן בהם פחותה.

לדברי עו”ד ענת בירן ואינה טל, “התוכנית המופקדת היא תוכנית פוגענית ומקפחת. נראה כי המתנגדים הפכו שקופים לחלוטין בתהליך התכנון, וחלקת המגורים שלהם הוקרבה על מזבח הפקעה מוגזמת ועודפת לטובת מתחמים אחרים. התוכנית פוגעת באופן קיצוני בזכויות חוקתיות של המתנגדים ללא הצדקה תכנונית אמיתית”.

 

 

 

 

 

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן