חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תל אביב במקום ה-112: איזו עיר הכי טובה למגורים בעולם?

מחקר חדש המדרג את רמת החיים ב-173 ערים ברחבי העולם קובע כי וינה היא העיר הכי טובה למגורים, אחריה קופנהגן וציריך • מי ברשימת עשר הערים הכי טובות למגורים וכמה מקומות ירדה תל אביב השנה?

נדל"ן באירופה | צילום: שאטרסטוק

וינה, בירת אוסטריה, היא העיר שהכי טוב לגור בה: מבין 173 ערים ברחבי העולם וינה ניצחה בכל מדדי המבחן שנבדקו ודורגה במקום הגבוה ביותר, זאת הפעם השלישית ברציפות. ממצאי המחקר מציגים את הערים שהכי טובות ונוחות למגורים, מיד אחרי וינה ממוקמת קופנהגן, בירת דנמרק ובמקום השלישי ציריך שבשוויץ. תל אביב רשמה השנה את הצניחה הכי חדה מטה וירדה 20 מקומות בדירוג למקום ה-112 בעיקר בשל המלחמה המתמשכת בעזה.

המחקר שנעשה על ידי “אקונומיסט” בדק 30 פרמטרים מאורגנים בחמש קטגוריות: יציבות, בריאות, תרבות וסביבה, חינוך ותשתיות.  זו השנה השלישית ברציפות שווינה תופסת את המקום הראשון ברשימת הערים הכי טובות למגורים, עוד ברשימת עשר הערים הכי ראויות למגורים בעולם, מלבורן שבאוסטרליה ממוקמת במקום הרביעי, קלגרי שבקנדה היא חמישית בדירוג, ז’נבה שבשוויץ ממוקמת שישית, סידני שבאוסטרליה תפסה את המקום השביעי, אחריה ונקובר שבקנדה, אחריה במקום ה-9 אוסקה שביפן וסוגרת את הרשימה במקום ה-10 אוקלנד שבניו זילנד.

בתים בדנמרק | צילום: שאטרסטוק

הערים מלבורן, סידני וונקובר אומנם נכנסו לרשימה המכובדת אך ירדו בדירוג בהשוואה לשנים קודמות בשל מחסור משמעותי בזמינות הדיור בערים, מאותה הסיבה ירדה העיר טורנטו בדירוג ויצאה מהעשירייה הראשונה למקום ה-12.

מערב אירופה הציג את הביצועים הטובים ביותר ברמת החיים עם ציון כולל של 92 מתוך 100, אולם גם באיור זה חלה ירידה ביחס לשנים קודמות על רקע עלייה בהפגנות ובפשיעה שהכבידו על קטגוריית היציבות בערים. צפון אמריקה במקום השני ברמת החיים עם דירוג כולל של 90.5, האזור הצטיין במיוחד בקטגוריית החינוך.

ביחס לאסיה חל שיפור גדול ברמת החיים שערים בולטות מציעות, כך הונג קונג קפצה בדירוג השנה למקום ה-50 מהמקום ה-61. טוקיו שביפן תפסה את המקום ה-14, וולינגטון ממוקמת במקום ה-20, וסינגפור, בירת סינגפור במקום ה-26 כאשר הצטיינה במיוחד בקטגוריית הבריאות.

הערים הכי פחות ראויות למגורים בעולם, ערים באפריקה ואזור המזרח התיכון וצפון אפריקה. דמשק וטריפולי ממוקמות אחרונות בדירוג, ואילו קייב שבאוקראינה ממוקמת במקום ה-9 ברשימת הערים הכי פחות ראויות למגורים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה