חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תופעה מרהיבה בפורטוגל: מטאור ענק נפל והשמיים נצבעו בכחול

מטאור ענק נפל בספרד ופורטוגל בשבת בלילה • אנשים התלהבו מהתופעה ורבים שיתפו סרטונים ברשת החברתית X • לא ברור היכן החלקים מהמטאור נפלו אך לפי ההערכות סביר שנפלו באוקיינוס האטלנטי

מטאור, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

מטאור ענק נראה הלילה (בין שבת לראשון) בשמי צפון פורטוגל. תיעודים רבים שפורסמו ברשתות החברתיות הראו את רגע הופעת המטאור בשמיים.

מחזה מטאורים מרהיב הגיע שבועיים לאחר שתחזיות אמרו כי מטאורים יפלטו על פני השמים בימים הקרובים, כאשר כדור הארץ יעבור דרך הפסולת המאובקת שהותיר אחריו שביט האלי המפורסם, והצית את מטר המטאורים השנתי של אטה דלי.

מטאורים, הידועים גם ככוכבים נופלים, הם סלעי חלל וחומרים אחרים שנשרפים כשהם צונחים באטמוספירה של כדור הארץ, ומשאירים אחריהם פסים בהירים בשמים. כוכבי שביט כמו השביט של האלי יכולים להיות מקור לממטרי המטאורים הללו כשהם משירים אבק ופסולת במהלך מסלוליהם סביב השמש.

דיווחים לא מאומתים מצביעים על כך שחלקים מהמטאור נפלו בעיירה פינהיירו וליד העיירה קסטרו דייר, הנמצאות בצפון פורטוגל. אמנם בסוכנויות הידיעות נכתב כי אמנם הדיווחים הללו סבירים, בהתבסס על מסלול כדור האש וזווית הכניסה שלו לאטמוספירה, אך סביר להניח שרוב החלקים, אם לא כולם, הגיעו לאוקיינוס ​​האטלנטי.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה