חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תרחיקו את הטאבלט מהילדים בגיל מוקדם ותימנעו מכעס בגיל מאוחר

מחקר חדש מצא כי יש קשר בין שימוש בטאבלט בקרב פעוטות לבין התפרצויות זעם ותסכול בגיל מאוחר יותר, המחקר מצטרף לראיות נוספות כי חשיפה מוגברת למסכים מעכבת את התפתחותם של ילדים • אולם, ישנו גם ממצא מפתיע להשפעה על ילדים בגיל צעיר

ילד עם טאבלט | צילום: רויטרס

מחקר: השימוש של פעוטות בטאבלט עלולה להוביל לבעיות כעס בהמשך, על פי מחקר חדש שפורסם ביום שני, והוסיף לראיות המצטברות שמכשירים ניידים בכל מקום מעכבים את התפתחותם של ילדים על רקע המאמצים הגוברים להסדיר את התוכן שהם רואים באינטרנט. 

כדי לחקור האם שימוש בטאבלט השפיע על התפרצות זעם בילדים צעירים, קבוצת חוקרים מאוניברסיטאות בקנדה, דרום אפריקה וברזיל העריכו דוחות הורים וסקרי התנהגות כדי להעריך ביטויי כעס ותסכול באותה קבוצת ילדים בגיל 3.5, 4.5 שנים ו-5.5 שנים.

ילדים | צילום: שאטרסטוק

מהממצאים על פי מחקר עמיתים שפורסם ב-JAMA Pediatrics כי שימוש בטאבלט בגיל 3.5 “היה קשור באופן משמעותי” לנטייה לכעס ותסכול שנה לאחר מכן. 

עוד עולה מהממצאים כי שימוש בטאבלטים בגיל 4.5 היה קשור גם להתפרצות מוגברת של כעס ותסכול בגיל 5.5, אמרו החוקרים, שעקבו אחר 315 הורים לגיל הרך מקנדה.

ילדים שהיו כועסים ומתוסכלים יותר בגיל 4.5 היו גם נוטים להשתמש יותר בטאבלטים בגיל 5.5, כך עולה מהנתונים, ממצא שלדברי החוקרים מצביע על טאבלטים מעורבים ב”מחזור” שלילי של ויסות רגשי לקוי.

לדבריהם, המחקר מצביע על כך ששימוש בטאבלט לא רק מערער את היכולת “לנהל ביעילות רגשות במהלך שגרת יומיום”, אלא מוביל ילדים “לעורר אסטרטגיות דיגיטליות נוספות למתן התפרצויות”.

החוקרים אמרו כי חשוב לדעת כיצד נעשה שימוש בטאבלט – שימוש פעיל כמו קריאה יהיה שונה משימוש פאסיבי כמו צפייה בסרטון, למשל – ואת מידת האינטראקציה ההורית בזמן השימוש בטאבלט, כמו שימוש יחד בטאבלט או להשאיר ילד לבד.

ממצא מפתיע של החוקרים הוא כי ישנן כמה ראיות שהשימוש בטאבלט בתיווך ההורים, יכולות לשמש כדי לעזור לילדים לתרגל זיהוי ותגובה לרגשות, לשפר את ההתנהגות במקום להוביל להתפרצויות נוספות.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן