חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תשלום מיסים באמצעות ביטקוין? זו הצעת החוק החדשה בארה”ב

המחוקק הרפובליקני מקדם הצעת חוק למודרניזציה של מערכת המס על ידי התרת תשלומים פדרליים עם ביטקוין • זוהי לא הצעה חסרת תקדים, בחלק מהמדינות בארה"ב כבר החלו ליישם תקנות משלהן לגבי תשלומי מס באמצעות הקריפטו

ביטקוין | צילום: שאטרסטוק

תשלום מיסים באמצעות ביטקוין עשוי להפוך בקרוב למציאות? המחוקק מאט גייטס המכהן כנציג מטעם מחוז הקונגרס הראשון של מדינת פלורידה בבית הנבחרים וחבר המפלגה הרפובליקנית הציע הצעת חוק שתאפשר למשלמי המסים לשלם את המסים הפדרליים שלהם בקריפטו.

עם זאת, למרות ניסויים דומים במספר מדינות בארה”ב, שילוב ביטקוין במערכת המס בארה”ב יהווה אתגרים משמעותיים. החקיקה המוצעת מחייבת את שר האוצר האמריקני לפתח וליישם שיטה לקבלת תשלומי ביטקוין.

לפי הדיווחים, גייטס מדגיש כי הצעת חוק זו נועדה למודרניזציה של מערכת המס בארה”ב, לקדם חדשנות ולהגביר את היעילות. “על ידי מתן אפשרות למשלמי המסים להשתמש בביטקוין לתשלומי מס פדרליים, נוכל לקדם חדשנות, להגביר יעילות ולהציע יותר גמישות לאזרחים אמריקאים”, אמר ל-The Daily Wire.

בהצעת החוק ​​נכתב כי ביטקוין שהתקבל עבור תשלומי מס חייב להיות מומר מיידית לדולר אמריקאי כדי להפחית את סיכוני התנודתיות. אולם, הצעת החוק איננה חסרת תקדים. מספר מדינות בארה”ב, כולל קולורדו, ניו ג’רזי, קנטקי ויוטה החלו ליישם תקנות משלהן לגבי תשלומי מס קריפטו.

האם זה בכלל אפשרי? למרות כמה ניסויים במדינות ומדינות אחרות, הפעלת תשלומי מס קריפטו עומדת בפני אתגרים טכניים וחקיקתיים. ראשית, רשויות המס יצטרכו למצוא דרך להמיר ביטקוין למטבע באופן מיידי, כדי למנוע תנודתיות ובנוסף, יש חשש של הממשל מפני שילוב של המטבע הדיגיטלי במערכות פדרליות.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה