חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

3,000 אירו וגמרנו: הפרצה בחוק שמאיימת על הצבא האוקראיני

גברים אוקראינים מנצלים פרצה בחוק הצבאי במדינה, שמאפשרת להם לפסוח על חובת השירות הצבאי שלהם והתגייסות לחזית המלחמה • כל מה שנדרש מהם הוא 3,000 אירו, חיבור לקבוצות הפייסבוק או הטלגרם הנכונות - ואישה עם מוגבלות שתסכים לקבל הצעה מפתיעה

חייל בצבא אוקראינה, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

חקירה של הרשת האוקראינית NGL Media מצאה כי גברים אוקראינים מנצלים פרצה בחוק הצבאי במדינה, שמאפשרת להם לפסוח על חובת השירות הצבאי שלהם והתגייסות לחזית המלחמה. לפי הדיווח, הגברים משלמים לנשים עם מוגבלויות במדינה כדי להינשא להם, ולאחר מכן מגישים בקשה לדחיית השירות הצבאי שלהם בתואנה שנשותיהן צריכות אותם בבית כדי להתנהל.

לאחר שהצבא מאפשר להם את הדחייה, הם מבקשים לאפשר להם לעבור את הגבול – ובשלב הזה רבים מהם בורחים סופית מהמדינה. במסגרת החקירה נמצאו עשרות קבוצות פייסבוק וטלגרם שבהן גברים מפרסמים הצעות נישואין ונשים עם מוגבלויות בוחרות בהצעות בעלות המחיר הגבוה ביותר.

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי | צילום: שאטרסטוק

התשלום הממוצע לנישואים הפיקטיביים הללו, עומד על 3,000 אירו. לפי עורך דין מקומי, 95% מבקשות אנשי שירות שרוצים שחרור מסיבות משפחתיות, הם מקרים שקשורים לנכות של נשותיהם, הוריהם או הורי נשותיהם. כל מה שנדרש כדי לקבל את הפטור המיוחל, הוא נישואים כאלה.

לדאבונו של צבא אוקראינה, כמעט בלתי אפשרי להוכיח שהנישואים הללו מזויפים. הצבא מתמודד עם מחסור כבד בחיילים, ורק לאחרונה חתם הנשיא ולדימיר זלנסקי על חוק שמוריד את גיל הגיוס במדינה מ-27 ל-25, על רקע החשש מפני מתקפה רוסית משמעותית בקיץ.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן